בקשה לתביעה ייצוגית נגד אסם: גבתה מחיר יקר יותר על ביסלי שנמכר לכאורה במבצע

לטענת התובע, אסם הטעתה את לקוחותיה להאמין כי אם יקנו 3 אריזות ביסלי שבמבצע במחיר של 10 שקל - יחסכו 1.70 שקל

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית נגד אסם , בטענה להטעיית צרכנים במסגרת מבצע "3 בעשרה שקלים" של חטיף מסוג ביסלי.

לטענת התובע, מאיר דוד-שטרית, אסם יצרה מצג שווא, הטעתה את לקוחותיה להאמין כי אם יקנו שלוש אריזות ביסלי שבמבצע במחיר של 10 שקל - יחסכו 1.70 שקל. ואולם, בפועל לא רק שהרכישה אינה חוסכת ללקוחות, אלא אף עולה יותר מהמחיר הרגיל.

לדברי התובע, מתחת לסרט הכחול שהוצמד על גבי האריזה, הוסתר כיתוב המציין את משקלה האמיתי של האריזה - 46 גר', דהיינו כ-28.5% פחות מהרשום על סרט המבצע. לדבריו, בכל שלישיית אריזות שנמכרה היה המחיר לגרם גבוה בכ-2.4 אג' לגרם ממה שהוצג, וכיוון שבכל שלישיית האריזות היו מצויים בפועל 138 גר', היתה אמורה העלות להיות לפי המבצע בסך של 6.56 שקלים. מכאן, טוען התובע, נגבו 3.44 שקל ביתר לעומת הנחזה מתנאי המבצע, המופיעים על גבי הסרט הכחול הצמוד לאריזת המבצע.

התובע מעריך, כי בתקופת המבצע בחודשים נובמבר-דצמבר 2006 נמכרו כ-3 מיליון אריזות (כמיליון שלישיות מבצע) וכי הנזק שנגרם לצרכנים מסתכם בכ-3.44 מיליון שקל. להערכתו, נותרו כ-5% מהאריזות לאחר תום המבצע למכירה בחנויות, ועל כן הנזק המוערך לכלל הצרכנים שרכשו את שלישיית הביסלי במסגרת המבצע מסתכם בכ-3.65 מיליון שקל.

טרם התקבלה תגובתה של אסם. (ת.א. 1176/07).