גאידמק ירכוש את מתחם האימונים של בית"ר י-ם ב"בית וגן" ב-30 מיליון דולר

למרות התחייבותו שהקבוצה תמשיך להתאמן במתחם, סירב לחתום על הצ'ק ללא הצגת אישורי בנייה

הבעלים של בית"ר ירושלים, ארקדי גאידמק, סיכם שלשום (א') על רכישת מתחם האימונים של בית"ר ירושלים ב"בית וגן", תמורת 30 מיליון דולר. עם זאת, בהנהלת בית"ר ירושלים העריכו כי התנאים המתלים לביצוע העסקה, הכוללים הצגת אישורי בנייה סופיים למתחם, עלולים בסופו של דבר להכשיל את הסגירה הסופית.

בספטמבר 2005, במסגרת החוזה לרכישת בית"ר תמורת כ-35 מיליון שקל, התחייב גאידמק לפנות עד אמצע 2006 את מגרשי האימונים של הקבוצה בשכונת בית וגן, הנמצאים בבעלות חברת "נאות בית וגן", שבראשות מאיר פניג'ל וששון שם-טוב. בחודשים האחרונים, לאחר שהתברר מעל כל ספק שלא יימצא לקבוצה שום מתקן אימונים אלטרנטיבי ראוי, ובזמן שהדיבורים על מתחם עתידי במעלה אדומים, בקרית מנחם או באבו גוש נמצאים רק בשלב ראשוני, החל גאידמק לפעול במרץ לרכישת המתחם מידי הבעלים.

כאמור, למרות התחייבות גאידמק כי הקבוצה תמשיך בכל מקרה להתאמן במתחם, הוא סירב לחתום על הצ'ק ללא הצגת אישורי בנייה על הקרקע. כבר ביולי האחרון אישרה ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית ירושלים את תוכנית חברת "נאות בית וגן" להקמת 462 יח"ד על מגרשי האימונים, אולם האישור כלל מספר תנאים שעדיין לא ברור האם יתקיימו.

במקביל, מבקרת עיריית ירושלים, עו"ד שלומית רובין, יצאה במאי האחרון נגד ההחלטה לאשר את התוכנית. במכתבה ליו"ר הוועדה המקומית בירושלים, הרב יהושע פולק, התייחסה המבקרת לדו"ח מבקר המדינה משנת 2005, שבו תוארה השתלשלות העניינים השערורייתית מאז הקצה המינהל כ-40 דונם בבית וגן ללא שום תמורה לעמותת אגודת הספורט בית"ר ירושלים, לצורך שימוש כמגרש כדורגל. לפי דו"ח המבקר, המינהל הודיע לעמותה ששינוי ייעוד הקרקע למגורים כפוף לאישור מועצת מקרקעי ישראל, אולם החברה החלה בקידום התכנון לשינוי הייעוד ללא אישור כנדרש.

המבקר הביע דעתו בדו"ח, שלפיה אין הצדקה לאפשר למי שקיבל קרקע למטרה ציבורית ליהנות מרווח יזמי כתוצאה משינוי ייעוד הקרקע.