ליברפול צפויה להכריז היום על מכירת הקבוצה

[ למדור עסקי ספורט ]האדומים ממרסיסייד הגיעו לסיכום עם גורג' ג'ילט וטום היקס האמריקאים תמורת סכום עתק של 470 מיליון ליש"ט, ובכך מצטרפים למנצ'סטר יונייטד ואסטון וילה שאף הן בבעלות אמריקאים

ה"גארדיאן" מפרסם הבוקר כי הנהלת ליברפול בראשותו של דיוויד מורס, המחזיק בנתח המניות העיקרי, קיבלה אמש את הצעת הרכישה מצמד האמריקאים ג'ורג' ג'ילט וטוס היקס וצפויה להכריז על מכירת הקבוצה תמורת 470 מיליון ליש"ט ב-24 השעות הקרובות. מורס, יחד עם המנכ"ל הנוכחי ריק פרי, אמורים לקבל תפקיד גם בהנהלה החדשה. לא פחות מ-215 מיליון ליש"ט מסכום הרכישה מיועדים לאיצטדיון החדש שעתיד להיבנות בסטנלי פארק ולהכיל 60 אלף מושבים.

בהצעתו המקורית של ג'ילט דובר על חלוקת האיצטדיון עם קבוצה נוספת, אולם עם כניסתו של היקס לעניינים הדעה שונתה. היקס, שגם מספק תמיכה כלכלכית מאסיבית, מגיע עם נסיון רב בכל הקשור לאיצטדיונים, בתור הבעלים של קבוצת הבייסבול טקסס ריינג'רס וקבוצת ההוקי-קרח דאלאס סטארס. ג'ילט הוא הבעלים של קבוצת ההוקי-קרח מונטריאול קנאדיינס וחלק מקבוצת הפוטבול מיאמי דולפינס.

כזכור, הקבוצה הייתה קרובה להימכר לחברת ההשקעות מדובאי DIC בראשות השייח' מוחמד בין ראשיד אל מקטום, אולם האדומים ביקשו להשהות את החתימה כדי לבחון הצעה נוספת, מה שלא מצא חן בעיני DIC שהחליטה לפוצץ את העסקה. המנג'ר ראפה בניטז יכול כעת להיות רגוע, לאחר ששידר בימים האחרונים לחץ לגבי אפשרות ששום עסקה לא תצא לפועל. הספרדי יוכל ליהנות מכסף רב להוצאות בשוק ההעברות, מה שיאפשר לו להתמודד על האליפות.