ג'קי בן-זקן רוכש ממוטי זיסר את קניון ארנה תמורת 130 מיליון דולר

זיסר: החלטתי להיפרד מהקניון הפעיל בשבת כי אני אדם דתי * אם יתקיימו תנאים נוספים בהסכם, תוסיף מנופים שבשליטת בן-זקן עוד 5 מיליון דולר * זיסר הקים את קניון ארנה באמצעות אלביט הדמיה ב-2003, והשקיע בהקמתו סכומי עתק * בבעלות מנופים פיננסים גם המרכז המסחרי הענק "סטאר סנטר" באשדוד, שבימים אלה מקים את שלב ב'

חברת מנופים פיננסים, שבשליטת ג'קי בן-זקן ואברהם נניקשווילי, רכשה אמש (ג') מידי איש העסקים מוטי זיסר את קניון ארנה שבמרינה של הרצליה פיתוח תמורת 546 מיליון שקל שהם כ-130 מיליון דולר.

עוד נקבע, כי אם יתקיימו מספר תנאים נוספים בהסכם, תוסיף מנופים סכום של כ-5 מיליון דולר עבור הקניון. יש לציין כי מנופים חתמה על מסמך עקרונות והעסקה עדיין כפופה לבדיקת נאותות.

זיסר הקים את קניון ארנה באמצעות אלביט הדמיה בשנת 2003 והשקיע בהקמתו סכומי עתק. הקניון מעוצב בהשראת ונציה ו-ורונה האיטלקיות, לרבות סוג של שחזור המדרגות הספרדיות ברומא. בקניון המושקע מהווים שטחי הבידור מעל 50%, ורק היתרה כוללת שטחי מסחר מסורתיים.

זיסר מנסה מזה תקופה ארוכה למכור את קניון ארנה. לדבריו, הסיבה העיקרית למימוש קשורה לכך שהקניון אינו כשר, וזיסר הוא שומר מצוות. אולם, הבעיה העיקרית במימוש הוא המחיר הגבוה שביקש זיסר - 140- 135 מיליון דולר. מעת לעת עלה שמה של חברת נדל"ן אחרת שהביעה התעניינות ברכישת הנכס. בין השמות ניתן היה למצוא את חברת אזורים, יצחק תשובה, לואי נואי, חבס ועוד, ולאחרונה הצטרף גם שמה של חברת נכסים ובנין, שבשליטת נוחי דנקנר, לארסנל השמות המיועדים.

מנופים פיננסים השקיעה באחרונה בעיקר בשוק הנדל"ן האמריקני. לאחר שרכשה נכס בדאלאס בשווי של 242 מיליון דולר הודיעה על קיום משא ומתן לרכישת שני בנייני מגורים בשדרה החמישית במנהטן. הבניינים כוללים כ-80 יחידות דיור בשטח של כ-8,000 מ"ר המיועדים להשכרה. עלות העסקה הכוללת למנופים פיננסים ולשותפתה המקומית, חברת מטרופלטין, צפויה להסתכם בכ-100 מליון דולר, כולל שיפוץ הבניינים ותוספות בנייה. בכוונת מנופים פיננסים להחזיק לפחות 50% מהזכויות בבניינים.

בבעלות מנופים פיננסים גם המרכז המסחרי הענק "סטאר סנטר" באשדוד אשר בימים אלו מקים את שלב ב'. בסיום שלב ב' עתיד להיות ה"סטאר סנטר" המתחם המסחרי הגדול ביותר בישראל ויכלול 44,000 מ"ר שטחי מסחר על שטח כולל של 107 דונם.

מנכ"ל מנופים פיננסים לישראל עופר דרי אמר כי "רכישת קניון ארנה תואמת את אסטרטגיית ההשקעות של החברה ואת פעילותנו הנדל"נית בישראל ובחו"ל. בכוונתנו לממש את הפוטנציאל הגלום בקניון ובכך להגדיל את התשואה".

לדברי יו"ר דירקטוריון אלביט הדמיה, זיסר, "מנופים רוכשת את הקניון היפה ביותר שבנינו ואין לי ספק שתוך זמן קצר הוא יהיה הקניון הטוב ביותר בארץ. לאור העובדה כי הקניון פעיל בשבת, אני חש מזה זמן רב, כאדם דתי, כי איני רוצה לחצות גבולות הנוגדים את אמונתי וחינוכי ועם כל הכאב הכרוך בכך והאהבה הרבה שיש לי לקניון זה, החלטתי להיפרד ממנו. אמשיך לעקוב אחר התפתחותו והצלחתו."

שמעון יצחקי, נשיא החברה הוסיף, "מאחר שהקניון מומן בעבר ברובו מהון עצמי, עם קבלת התמורה תמלא אלביט את קופתה בכ- 80-85 מיליון דולר. סכומים אלו מצטרפים לכ- 250 מיליון דולר אותם גייסה החברה בשנה האחרונה ול-330 מיליון דולר שגייסה החברה הבת פלאזה סנטרס בלונדון, והם ישמשו את החברה להאיץ פעולותיה המסורתיות בתחום הייזום ופעולות אסטרטגיות אחרות."