ביולייט: אוביקיור תבדוק את יעילותה של 101OBE להפחתת שומנים בדם

זו ההתוויה השלישית אותה בוחנת החברה לתרופה * נערכת לביצוע ניסוי קליני בישראל, שיקיף עשרות חולים

חברת אוביקיור, מקבוצת ביו-לייט , המפתחת תרופות לתחום בקרת המשקל, תבדוק את יעילותה של התרופה בהפחתת שומנים בדם, לרבות טריגליצרידים וכולסטרול רע (LDL).

התוויה זו ל-101OBE הינה למעשה ההתוויה השלישית אותה בוחנת החברה לתרופה, והיא מצטרפת להתוויות של טיפול בהשמנת יתר ומניעת עלייה במשקל בקרב חולים המטופלים בתרופות אנטי פסיכוטיות.

בכוונת אוביקיור לבצע ניסוי קליני מבוקר בעשרות חולים המטופלים על-ידי סטטינים, תרופות המטפלות בהפחתת כולסטרול. חולים אלו לא בהכרח סובלים מהשמנת יתר.

לצורך כך, החברה חתמה על הסכם עם פרמה קליניקל, קבלן משנה המתמחה בביצוע ניסויים קליניים (CRO).

במקביל, החברה נערכת לתכנון הסופי של הניסוי הקליני ולהגשת בקשות לאישורו לוועדות המתאימות.

במסגרת הניסוי, אשר יתבצע במרכז רפואי בישראל, יטופלו מחצית ממשתתפי הניסוי ב-OBE101 של אוביקיור ומחציתם יטופלו בתרופת דמה, במטרה לבחון אם ניתן לשפר את פרופיל השומנים בדם המטופלים, לעומת זה של קבוצת הביקורת.

להערכת החברה, עלותו הכוללת של הניסוי תסתכם בכ-300,000 דולר והוא יתבצע במהלך 2007.

שוק התרופות הכלל-עולמי להפחתת שומנים בדם כבר עבר את רף ה-25 מיליארד דולר, כאשר תרופות הסטטינים הן הדומיננטיות ביותר ואוחזות בלמעלה מ-90% משוק זה.

יפה בק, מנכ"ל אוביקיור, אמרה היום: "במקביל להחמרה שנרשמת בעולם בתופעה של השמנת יתר, מסתמנת עלייה בשיעור הסובלים מרמות גבוהות של שומנים וכולסטרול בדם. לאור השפעת התרופה של אוביקיור על צריכת שומנים במזון, אנו תקווה ש-101OBE תשפר ותסייע לחולים בשמירה על מאזן שומנים מבוקר בדם ובכך תשפיע מהותית על איכות חייהם של עשרות מיליוני אנשים".

הניסוי לבדיקת יעילותה של תרופת OBE101 להפחתת שומנים וכולסטרול בדם הוא הרביעי במספר שמתכוונת אוביקיור לבצע במהלך 2007. בשבוע שעבר דיווחה החברה, כי החלה בארה"ב בביצוע השלב השני בניסויים הקליניים (Phase II) להתוויה של טיפול בהשמנת יתר.

במקביל, צפוי מכון הבריאות האמריקני (ה-NIH) להתחיל במהלך 2007 בביצוע ניסוי קליני נוסף להתוויה זו, שיבדוק את מנגנון הפעולה של התרופה של אוביקיור באנשים הסובלים מהשמנת יתר.

בנוסף, קיבלה אוביקיור את אישור הרשויות בקנדה לביצוע ניסוי קליני (Phase II), שייבחן את יכולת התרופה למנוע את העלייה במשקל בקרב חולים הנוטלים את התרופה האנטי-פסיכוטית, זיפרקסה (Zyprexa), המשמשת לטיפול בסכיזורפרניה. הניסוי זכה לתמיכתה של ענקית הפרמצבטיקה אלי לילי (Eli Lilly), יצרנית הזיפרקסה, שתשתתף במימון חלקי של הניסוי.