רק לא בראץ

מי שיחפש היטב וישקיע רק מעט יותר, יוכל למצוא את פיטר פן, מארי אנטואנט ומרלין מונרו בחנויות מעצבים לבגדי ילדים > מיכל רז חימוביץ'

לא כל ההורים יחפשו את ילדיהם השנה לאורי גלר או לנינט, אף שמנתוני סקר שערך מכון שווקים פנורמה עבור רשת "כפר השעשועים" - אלה יהיו התחפושות הפופולריות השנה. סקר אחר שנערך עבור חברת מודן על-ידי חברת גיאוקרטוגרפיה, מגלה כי יש עדיפות מובהקת של כ-90% מהנשאלים לתחפושות ממותגות התואמות ללהיטים תורנים.

אולם, הילדים, ובעיקר ההורים, השואפים לתחפושת מקורית, יכולים להדיר את רגליהם מחנויות הצעצועים עמוסות התחפושות לעבר חנויות הבוטיק, ולמצוא תחפושות ייחודיות, פרי ידן של מעצבות או ביבוא מיוחד. כאן, בובספוג ופוקימון מפנים את מקומם לטובת אבירים קלאסיים, ובראץ ודורה לטובת פיות מלכותיות.

" בגלריה לילדים ברץ' ובנותיה שבשכונת נווה צדק בתל אביב נמכרות תחפושות לאורך כל השנה, פשוט משום שילדים אוהבים להתחפש תמיד. לקראת פורים המבחר גדל וכולל תחפושות קלאסיות כנסיכה, פיה, רקדנית בלט, רקדנית פלמנקו, כיפה אדומה, אביר ואינדיאני, ודמויות של מארי אנטואנט, מרלין מונרו, הליצן פיירו ועוד. התחפושות כולן מעוצבות במקום ונתפרות בעבודת יד ומותאמות מגיל אפס ועד גיל 14. טווח המחירים לתחפושות מ-150 ועד 400 שקל (למשל שמלת נסיכה ב-325 שקל, רקדנית פלמנקו ב-350 שקל, טוניקת אביר ב-150 שקל ומגפיים תואמות בכ-100 שקל). אביזרים נלווים כגון כובע ליצן, אביר, נסיכה או פיראט נמכרים ב-50-100 שקל (ניתן להשיג גם בחנות "petit chou chou eL" בירושלים).

" עוד בנווה צדק תחפושות מושקעות בחנות הצעצועים אליס. גם פה דוגלים בהיצע תחפושות לאורך כל השנה, אולם מובן שבפורים המבחר גדל. התחפושות מיובאות מהולנד (סוזה פור קידס) ומאנגליה (לוסי לוקט) והן כוללות דמויות של אבירים ונסיכות, פיות, מלך ומלכה, כבאי, ליצן ועוד. התחפושות המרהיבות ביופיין, כוללות אבזור נלווה מתאים ומוקפד עד הפרטים הקטנים. מ-100 עד 400 שקל.

" המעצבת הדס הול עיצבה לחג הקרב, זו הפעם הראשונה, תחפושות פייה בהשראת הבובות שהיא מעצבת ביתר ימות השנה. "עקב דרישה של הורים המבקשים לחפש את הילדות בתחפושות יפה, נוחה ויוצאת דופן", היא אומרת.

התחפושות כוללת חצאית עם טולים במבחר צבעים, מגבעת ושרביט ומתאימה לבנות 2-5. מחיר: 170 שקל, להשיג בבוטיקים לילדים דוגמת גלגול בירושלים, חלון ילדות בגבעת סביון, גולות ברחובות ועוד.

" בחנות המעצבות בנים, המיועדת כשמה לבנים בלבד, מוצעות שלוש תחפושות קלאסיות ומתוקות - מלך, אביר ופיטר פן. התחפושות כוללות חליפה שלימה עם כובע או שכמייה תואמת ומחירן כ-150 שקל.

" גם ברשת ילדותי מציעים תחפושות יוצאות דופן לפורים. התחפושות כוללות חצאיות טול לרקדניות או לפיות, גלימות של קוסם, מלך או אביר ואביזרים נלווים הכוללים כנפי פרפר ומגנים וחרבות. מחירים: חצאיות - 110 שקל, גלימות - 100-210 שקל וכנפיים - 90 שקל.

" ברחוב כפר גלעדי בדרום תל אביב, המאגד חנויות ויבואנים של מוצרי ילדים, מגוון אדיר של תחפושות ואביזרים משלימים גם למבוגרים. וכך - חרב ומגן, כנפי פיה, שרביט וכתר לנסיכה בואריאציות שונות ומגוונות ניתן למצוא בשיטוט בין החנויות פיאסטה, הנסיכה, דלאון ועוד.

" בקולקציית הבגדים של שובלו ניתן למצוא פריטים שיכולים להשתלב כחלק מתחפושות נסיכותית לילדות. בסטודיו שובלו ברשפון, בגדים מעוצבים לילדות שרוצות להתלבש כמו באגדות, ולפיכך כוללים חצאיות מתנפנפות, רב שכבתיות, רקומות ומעוטרות, להן ניתן להוסיף אביזרים נלווים הכוללים חגורות ושרשראות בשילוב אבני חן, פרחי בד ועוד. מחיר לחצאית סאטן: 330-500 שקל, מידות 4-14.

מנתוני חברת מודן עולה כי הסכום הממוצע שמתכננים ההורים להוציא על תחפושת הוא כ-100 שקל, כאשר השיקול המכריע בבחירת התחפושת הוא בטיחות (40%) ולאחר מכן בחירת הילד (כ-30%). הורים חובבי דיסני ימצאו את מבוקשם ברשת טויס-אר-אס, שמתמקדת השנה בדמויות קלאסיות כמו במבי, דמבו, אליס בארץ הפלאות, היפיפייה הנרדמת והנסיכה בל, לצד בראץ, דורה ומתאבקי WWE. טווח המחירים נע בין 20 ל-170 שקל.

בכפר השעשועים בחרו ללכת על מוטיב פורים מהסרטים ומציעים לצד התחפושות המוכרות והקלאסיות של ליצנים וכיפה אדומה, תחפושות של גיבורי טלוויזיה כשודדי הקאריביים, ספיידרמן ועוד (עד 140 שקל).

בכל מקרה, חשוב לבדוק כי התחפושת כוללת תו תקן ואינה עשויה מחומרים דליקים. "