הכדורגלן פליקס חלפון מבקש להכריז עליו כפושט רגל: "אני חסר כל"

טוען כי חובותיו מגיעים לכדי 4.4 מיליון שקל, רובם לבנקים * מכחיש את השמועות כאילו הסתבך בהימורים לא חוקיים

הכדור עגול והכסף גדול: הכדורגלן פליקס חלפון, שרשם 40 הופעות בנבחרת ישראל ושיחק שנים רבות בליגת העל, מבקש מכונס הנכסים הרשמי (כנ"ר) במשרד המשפטים להכריז עליו כפושט רגל ולמנות לו כונס נכסים. כך נודע ל"גלובס".

חלפון (35) טוען, שחובותיו מגיעים לכדי 4.4 מיליון שקל, רובם לבנקים. "אני חסר כל", הוא אומר. לראשונה, הוא גם מכחיש באופן חד-משמעי את השמועות כאילו הוא הסתבך בהימורים לא חוקיים.

חלפון החל את קריירת הבוגרים שלו בהפועל ת"א בשנת 88'. בהמשך שיחק בעירוני ראשל"צ, הפועל חיפה ואז חזר להפועל ת"א. בשנת 99' עבר למכבי ת"א ועורר הדים לא מעטים. אחרי שלוש עונות בצהובים עבר לבית"ר ירושלים והגיע לבני יהודה.

ב-2003 הוא נעצר בנתב"ג כשניסה להבריח 5 ק"ג קוקאין. במסגרת הסדר טיעון הוא הודה באשמה ונגזרו עליו 4.5 שנות מאסר. הוא שוחרר ביוני 2006, אחרי שנוכה לו שליש, ומאז הוא משחק בעירוני ראשל"צ, כיום בליגה השלישית.

בתצהיר שצירף לבקשה להכרזתו כפושט רגל, מפרט חלפון באמצעות עו"ד זיו סימון, את השתלשלות חייו, שהביאה אותו כעת למשחק חייו. בשנת 2000, מספר חלפון, "בחרתי לנסות ולהשתלב בעולם העסקים". הוא ביקש "למצוא עסק שישמור לי ולמשפחתי את אותה רמת חיים שהיתה לי ככדורגלן, לימים שלאחר פרישתי ממשחק פעיל".

חלפון רכש זכויות בעסק למכונות שתייה, בו כל זכיין רוכש מכונות המוצבות ברחבי הארץ, והוא אחראי למילוי הסחורה, איסוף הכסף, תיקון המכונות וכו'. חלפון רכש זכויות ב-30 מכונות תמורת 90 אלף שקל.

מאחר שמעייניו היו אותה עת בכדורגל, מי שניהל עבורו את העסק היה איש אמונו, אהוד דאר. "בתקופה הראשונה", מצהיר חלפון, "העסק היה מוצלח מאוד. הרווחתי כסף והחזרתי את ההשקעה. נוצרה לי התחושה שאני בכיוון הנכון".

יד רחבה ובזבזנית

לאחר כשנה וחצי, נכנס דאר כשותף לעסק ורכש אף הוא קו מכונות. "החל ממועד איחוד העסקים", מספר חלפון, "מי שניהל את העסק בפועל היה אהוד דאר. הייתי שחקן פעיל ולא יכולתי להתפנות לניהול".

ב-2001 פרש חלפון מכדורגל, בעקבות פציעה. הוא רכש קו מכונות נוסף בעלות של 900 אלף שקל. "רו"ח אמיר אפרתי", מצהיר חלפון באמצעות עו"ד סימון, "הכין תוכניות עסקיות איתן ניגשנו לבנקים. קיבלנו אשראים בצירוף ביטחונות אישיים שלי וכסף מזומן שהבאתי מהבית".

ואולם, טוען חלפון, "אהוד ניהל את העסק ביד רחבה ובזבזנית. הוא העסיק מספר רב של עובדים, רכש רכבים והעלה את ההוצאות השוטפות של העסק באופן משמעותי. האמור נודע לי רק בשלב מאוחר יותר, כשהעסק התחיל להפסיד כסף".

בשלב זה, הוא אומר, העסק לא הצליח להתאזן. "נאלצתי כל חודש להביא כסף מהבית כדי להמשיך לנהל את העסק, כדי שהמחאות לא יחזרו וכדי שנמשיך לקבל אשראים מהבנק. לאחר שחסכונותיי נגמרו, התחלתי לקחת הלוואות בשוק האפור לכיסוי ההוצאות השוטפות.

"בשלב זה החלה ההידרדרות הכלכלית ככדור שלג ומהר מאוד הפכתי לחייב בשוק האפור בסכום של כמיליון שקל, מעבר לחובותיי לבנקים". חלפון אף נאלץ למשכן את דירת הוריו. לאחר שהתאושש מהפציעה, חזר לשחק בבני יהודה. "לאחר שהופעלו עליי לחצים כבדים ביותר מהשוק האפור", הוא מסביר לראשונה, "נאלצתי לעשות מעשה פלילי".

כשנכנס לכלא, נסגר העסק וכל נכסיו שימשו לכיסוי החובות לשוק האפור. כיום הוא מרוויח בעירוני ראשל"צ 3,800 שקל ברוטו בחודש, 100 שקל מהם מועברים להוצאה לפועל, במסגרת איחוד תיקים שנעשה לו.

"רודפים אחריי"

חלפון מתגורר בדירת אחותו בראשל"צ. "לאחר שחרורי מהכלא לא נותר ברשותי או בבעלותי כל רכוש. אין לי כסף לשכור דירה חדשה, אין לי רכב, אני משלם דמי מזונות בסך 2,500 לשתי בנותיי, אין לי כסף למחייה ובעצם נסמך אני על טוב ליבה של אחותי, בני משפחה וחברים המסייעים לי להשתקם".

לדבריו, הוא מבקש רק לשקם את חייו. "עוה"ד של הבנקים רודפים אחריי ולא נותנים לי מנוח. משכורתי הדלה מראשל"צ עוקלה, נושים הגיעו לביתה של גרושתי לחפש אחריי, וכל שנותר לי זה לפנות להליך זה למען אוכל לשקם את חיי. אין לי תכשיטים, נדל"ן, חשבונות בנקים וכו'. ברצוני להגיע למצב בו אוכל לשכור דירה להתפרנס בכבוד וליתן לשתי בנותיי את המיטב".

הוא מדגיש, ש"נסיבות הסתבכותי הכלכלית היו עסקיות נטו, וכל שמועה אחרת איננה נכונה. פורסם כי הסתבכותי היתה מהימורים בלתי חוקיים - מדובר בהוצאות לשון הרע". פחות מחודש לאחר שחרורו, אגב, הוגש נגד חלפון כתב אישום בגין זיוף וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, והוא מואשם בזיוף צ'קים של הנהלת בתי המשפט.