ההבטחה שלא מומשה: חברת אינפיניון סוגרת את פעילות המחקר והפיתוח שלה בישראל

פעילות המו"פ של ענקית השבבים הגרמנית רוכזה בסטארט-אפ הישראלי סבאן שנרכש על ידה בשנת 2000 תמורת 120 מ' ד' * אינפיניון פיטרה את כל 39 העובדים

ענקית השבבים הגרמנית אינפיניון (NYSE:IFX) סגרה לאחרונה את מרכז המו"פ שהפעילה בישראל ופיטרה את 39 עובדיו - כך נודע ל"גלובס".

אינפיניון סבאן (Infineon Technologies Savan) הייתה ממוקמת בנתניה. היא הוקמה בשנת 95' ועסקה בפיתוח UWB (Ultra Wide Band) - טכנולוגיה לחיבור אלחוטי בפס רחב לצורך העברת קבצי מולטימדיה כבדים.

גונתר גוגלר, דירקטור בכיר ליחסי ציבור באינפיניון העולמית, הסביר ל"גלובס" מדוע החליטה החברה לסגור את מרכז המו"פ.

גוגלר: "המרכז פיתח את הדור הבא של העברת מידע במהירות וטווחים קצרים במיוחד. בשלב הזה הוחלט באינפיניון להתמקד בפיתוח שיווק ומכירת מוצרים שהרווחים מהם נראים בעתיד הקרוב. ה-UWB הוא מוצר עתידי שאין לו עדיין סטנדרט ולא שווקים בעתיד הנראה לעין, לכן הוחלט בשלב הזה להפסיק את פעילות הפיתוח בתחום. השוק בפס אולטרה-רחב עדיין רחוק ובאינפיניון הוחלט להתכנס לתחומים שיוכלו להניב הכנסות בעתיד הקרוב יותר".

אביב מילנוביץ, מנכ"ל המרכז הישראלי, סירב להגיב על הידיעה.

על-פי מאגר המידע IVC-Online, המרכז של אינפיניון בישראל הוקם בהתבסס על חברת הסטארט-אפ סבאן שנרכשה בידי אינפיניון בשנת 2000 ב-120 מיליון דולר. הסטארט-אפ סבאן פיתח שבבים לתחום ה-VDSL.

אינפיניון סבאן הייתה מעורבת לא רק בתחום הפיתוח, אלא בהקמת חברת סטארט-אפ שפעלה בתחומה. בשנת 2003 השקיע המרכז כמיליון דולר בחברת הסטארט אפ ארנת'יסט (Amethyst), בשלב שבו המרכז עסק בפיתוח שבבים למודמים בתחום ה-VDSL. החברה הוקמה בידי שני עובדים ממרכז של אינפיניון סבאן.

לפני כשנתיים סגרה אינפיניון את הפעילות המשותפת שלה עם סייפן שמכרה את אחזקותיה במיזם המשותף אינפיניון פלאש. אינפיניון מכרה את כל אחזקותיה בסייפן (4.5%) תמורת 27 מיליון דולר.

מרכז הפלאש המשותף נסגר ואינו פועל יותר. כמו כן, אינפיניון השקיעה ב-2001 בשתי קרנות הון סיכון הפועלות בישראל - בנצ'מרק ישראל וב-JVP. מאז התאגיד לא ביצע השקעות בקרנות הון סיכון נוספות.

אינפיניון הוקמה כחטיבה של סימנס לפני שעשתה ספין אוף ויצאה לדרך עצמאית. אינפיניון נסחרת בבורסה של ניו יורק בשווי שוק של 11.5 מיליארד דולר.