חברות התיירות מייטראוול הבריטית ותומאס קוק הגרמנית יתמזגו לחברת ענק בתחום

ספקיות חבילות הנופש המסורתיות נפגעו מהתחרות הגוברת, בין היתר מצד חברות הטיסות המוזלות

ספקית חבילות הנופש הבריטית מייטראוול (MyTravel) הנסחרת בשווי של 1.1 מיליארד ליש"ט (כ-2.1 מיליארד דולר) ויריבתה הגרמנית תומאס קוק, המצויה בבעלות פרטית, הודיעו היום (ב') על מיזוג בין השתיים שייצור חברת ענק משותפת בקנה מידה עולמי.

במסגרת המיזוג, שעליו המליצו צוותי ההנהלה של שתי החברות לבעלי המניות, תפעל החברה האם של החברה הממוזגת, שתיקרא תומאס קוק, ממשרדיה הראשיים בלונדון, ומנייתה תיסחר בבורסת לונדון.

תומאס קוק תחזיק ב-52% ממניות החברה הממוזגת, ויתרת המניות תהיה בבעלות מייטראוול. עם פתיחת המסחר היום (ב') בלונדון, זינקה מניית מייטראוול ביותר מ-30% ונסחרה ב-310 פני.

המיזוג צפוי להאיץ את תהליך הקונסולידציה בתעשיית שירותי התיירות. כמו כן תשפיע העסקה משמעותית על מחירי חבילות הנופש שמספקת יריבתה הבריטית של מייטראוול, פירסט צ'ויס, שניהלה מו"מ גם עם מייטראוול וגם עם תומאס קוק.

פירסט צ'ויס מוכרת את יחידת הטיולים המאורגנים כדי להתמקד בחבילות נופש ייחודיות ובטיולי הרפתקאות. שולי הרווח של ספקיות חבילות הנופש המסורתיות נפגעו מהתחרות הגוברת, שחלקה בא מצדן של חברות הטיסות הזולות.

במסגרת מאמציה של מייטראוול, שבעבר נקראה איירטורס, לבצע רכישה או מיזוג, פנתה מייטראוול לפירסט צ'ויס לפחות פעם אחת קודם לפתיחת המו"מ הנוכחי על יחידת הטיולים המאורגנים של פירסט צ'ויס.

בשוק סבבו ספקולציות שענקית חבילות הנופש שתיווצר מהמיזוג בין מייטראוול ותומאס קוק תבצע קיצוצי עלויות כה גדולים, שיהיה ביכולתה לצאת בהצעה מדהימה עבור יחידת הטיולים המאורגנים של פירסט צ'ויס.

בנובמבר אישרה מייטראוול שהיא מנהלת מו"מ עם פירסט צ'ויס לגבי יחידת הטיולים המאורגנים ולגבי "פעילויות נילוות אחרות". בזמנו אמרה מייטראוול שכל הצעה שהיא עבור יחידת הטיולים המאורגנים של פירסט צ'ויס תמומן באמצעות הנפקת אג"ח ומניות חדשות.