קידרון קורסת, הנושים מנסים להציל את החוב

קרן פייט מבקשת כונס שיבטיח את הבטוחה - מפעל קידרון פלסטיקה " אגוד והבינלאומי דורשים פירעון מיידי של 9.5 מ' ש' " פסגות פקטורינג דואגת לחוב לקוחות שהומחה לה

אופרת הסבון סביב חברת קידרון המתפרקת, הולכת ומסתעפת. בתחילת החודש הכריזה החברה, כי לנוכח מצבה הכספי הקשה החליטה הנהלתה להכריז על הקפאת הפעילות של מפעלה במגדל העמק, העוסק בייצור מוצרי פלסטיקה בהזרקה, ואף לשקול הגשת בקשה להקפאת הליכים. בד בבד העבירה הנהלת החברה מכתבי פיטורים למרבית עובדיה. כעת, גם נושיה השונים של החברה מבקשים להציל את נכסיהם.

ראשית, היו אלו הבנקים - הבינלאומי ואיגוד - שדרשו לפרוע מיידית חוב בהיקף כולל של 9.5 מיליון שקל, שניתן לקידרון כנגד שעבוד שוטף של נכסי החברה. התגובה המיידית בקידרון הייתה כי החברה לא תוכל לפרוע מיידית את החוב לבנקים.

גם פסגות מימון ופקטורינג עשתה בעבר עסקים עם החברה, כשרכשה מקידרון את חובות לקוחותיה תמורת 5.5 מיליון שקל. מערכת היחסים בין פסגות מימון פקטורינג לבין קידרון נסתיימו כעת לכאורה, שכן על חברת הפקטורינג לדרוש את החוב מהלקוחות, אך המצב מסובך הרבה יותר.

מאחר שהבנקים הגישו בקשה לפירעון מיידי של חובות קידרון פלסטיקה, ויש להם שעבוד שוטף על נכסיה ובין היתר על חוב הלקוחות, חוששים בפסגות מימון פקטורינג לחוב הלקוחות שהומחה להם בעקבות הסכם הפקטורינג. למרות שבפסגות סבורים, כי יש להם עדיפות בעניין זה, הרי שהם נקטו משנה זהירות והיתרו בקידרון כי במידה שלקוחותיה לא ישלמו את החוב, הם ידרשו ממנה לשלם 3.6 מיליון שקל.

בזאת לא תם זרם הנושים. גם קרן פייט של ישי דוידי ורואי מכנס מנסה להציל את הכספים שהזרימה לקידרון במסגרת עסקת אגוח (מזנין). מדובר בסכום כולל של 3.5 מיליון דולר עם אופציית המרה למניות. נושא ההמרה כבר אינו רלבנטי, אבל בפייט מנסים כעת לממש את השעבוד הקבוע מדרגה ראשונה שניתן להם במסגרת העסקה, קרי של מניות מפעל קידרון פלסטיקה. אתמול הגישה הקרן - שמנכ"לה, מכנס, פרש באחרונה מדירקטוריון קידרון - בקשה לבית-המשפט המחוזי בתל-אביב לאכיפת השעבוד, ובנוסף הגישה בקשה דחופה למינוי כונס נכסים זמני לנכסיה של קידרון.