הסכסוך בהתאחדות הקבלנים: ארגוני הקבלנים של ירושלים, באר-שבע ופתח-תקווה פורשים

לטענתם, בהתאחדות הקיימת נוצר מצב לפיו לקבוצת מיעוט יש זכויות יתר * הקימו ארגון ארצי חדש של קבלני בנייה ותשתיות

התאחדות הקבלנים והבונים בישראל סופגת מכה עם הודעות הפרישה של ארגוני הקבלנים של ירושלים, באר שבע ופתח תקווה, יחד עם קבלנים נוספים.

הארגונים הפורשים הקימו בימים אלה ארגון ארצי חדש של קבלני הבנייה והתשתיות בישראל. לתפקיד המנכ"ל החדש מינה הוועד הזמני את תא"ל (במיל.) שלמה אורן, ובימים אלה מתמקם הארגון במשרדיו החדשים בתל-אביב. בעוד 3 חדשים יזומנו כל החברים לאסיפה כללית בה ייבחרו המוסדות הקבועים ויאושר התקנון החדש.

הארגון הארצי החדש נמצא במגעים עם מספר ארגוני קבלנים כדי לצרפם למהלך וליצור רוב מכריע של קבלנים. בין השאר נמצא הארגון החדש במגעים מתקדמים עם ארגון קבלני רחובות והסביבה.

הקמת הארגון הארצי החדש של קבלני הבנייה והתשתיות באה לאחר שהקבלנים הפורשים העלו על סדר היום את הבעייתיות בפעילות ההתאחדות הקיימת, אשר לטענתם, עקב המבנה הבעייתי שלה, אינה יכולה לייצג באופן הוגן ושוויוני את כלל הקבלנים.

לטענת הפורשים, "מבנה בעייתי זה פגע, בעיקר בשנים האחרונות, ביכולת להגיע להישגים לטובת ציבור הקבלנים החברים בהתאחדות".

לדברי מקימי הארגון הארצי החדש של קבלני הבנייה והתשתיות, ביניהן הקבלן יאיר ביטון, "בהתאחדות הקיימת נוצר מצב אבסורדי לפיו קבוצת מיעוט היא בעלת זכויות יתר, בלא כל יחס לגודלה ותרומתה להתאחדות. מטרתנו היא ייצוג מלא, הולם ושוויוני של כלל הקבלנים בישראל, תוך דאגה לאינטרסים שלהם ומתן מענה לבעיותיהם".

בהתאחדות התייחסו לפרישת הארגונים ואמרו, כי התאחדות הקבלנים והבונים בישראל בהנהגתו של הנשיא הנבחר, נסים בובליל, פועלת בימים אלו לצרף לשורותיה מאות חברים לקראת הליך של ייצוג שווה לכל הקבלנים, ולקראת הפיכתה לגוף סטטוטורי.

לאחרונה בחרה התאחדות הקבלנים ביוסי גורדון, לשעבר סגן הממונה על התקציבים באוצר, לשמש כמנכ"ל ההתאחדות. גורדון מוביל מהלכים מקצועיים מול האוצר ומשרדי הממשלה לטובת כל העוסקים בענף ולטובת רוכשי הדירות.