כל המינויים ברשות המסים מוקפאים

כך עולה מכתב הגנה שהגישה המדינה לבית הדין, בתביעתו של דוד ואנונו

כל המינויים ברשות המסים מוקפאים בשלב זה. כך עולה מכתב הגנה שהגישה המדינה בתביעתו של דוד ואנונו, מנהל האכיפה הארצית לאכיפת הגבייה ברשות המסים, שמינויו למנהל מחלקת חקירות ת"א ברשות עוכב לפני שמונה חודשים.

ואנונו, המיוצג בידי עוה"ד יעקב וינרוט ועודד גזית, ביקש מבית הדין האזורי לעבודה בת"א פסק דין הצהרתי נגד עיכוב מינויו. לדבריו, באפריל הודיע לו מנהל הרשות, ג'קי מצא, כי ימונה למנהל חקירות ת"א, וביוני הוא קיבל את כתב המינוי והחל חפיפה. לאחר מכן הודיע לו מצא כי עליו להקפיא את המינוי, במצוות היועמ"ש, מני מזוז. זאת, בעקבות מכתב ממנהלת המחלקה הפיסקלית בפרקליטות המדינה, לאה מרגלית. ואנונו טוען שמכתבה של מרגלית חסר יסוד עובדתי.

רשות המסים, באמצעות עו"ד קרן יוסט (דון יחיא) מפרקליטות מחוז ת"א אזרחי, טוענת בכתב ההגנה, כי מזוז ביקש את התייחסותו של מצא למכתב, והורה על עיכוב כניסתו לתוקף של המינוי במהלך הבדיקה.

בתוך כך, התקבלה התייחסות מבקר הפנים של הרשות למכתב, וכן טיוטות של דו"חות ביקורת בנושאים עליהם מופקד ואנונו. לטענת הרשות, לאחר שמזוז בחן את החומר, הוא הורה למצא לשקול מחדש את התאמת ואנונו לתפקיד.

עוד צוין, כי שמו של ואנונו עלה בחקירה הסמויה בפרשת השחיתות ברשות המסים, ולנוכח כך עיכב מזוז את המינוי. בנסיבות אלה, נטען, החלטתה היתה סבירה.