פישמן תובע 10 מיליון שקל מ"הארץ": פרסמו כתבה שקרית ממניעים נקמניים

לטענתו, הכתבת מירב ארלוזורוב איימה לתבוע אותו לאחר שפרשה מ"גלובס" ופועלת בנקמנות

איש העסקים, אליעזר פישמן, הגיש לבית המשפט המחוזי בת"א כתב תביעה בסך 10 מיליון שקל נגד הוצאת עיתון "הארץ"; עמוס שוקן, המו"ל של העיתון; מערכת דה-מרקר; מירב ארלוזורוב, הכתבת הכלכלית של העיתון ושל אתר האינטרנט דה-מרקר; גיא רולניק, העורך הכלכלי של העיתון והעורך הראשי של אתר דה-מרקר; וסמי פרץ, עורך המוסף הכלכלי דה-מרקר.

פישמן טוען כי בעיתון ובאתר פורסמו כתבה כוזבת ומידע מוטעה ומטעה במדור דעות, פרי עטה של ארלוזורוב, בנוגע להשלכות, שלדברי ארלוזורוב, נגרמו למשקיעים בחברות אליאנס ודרבן שבבעלותו עקב הפסדיהן מהשקעה בלירה הטורקית.

פישמן טוען, באמצעות עו"ד ישראל פפר, כי מדובר בכתבה שקרית, מבזה ומבוססת על נתונים ועובדות שקריים שהמציאה ארלוזורוב. זאת, במטרה לפגוע בשמו הטוב, ממניעים אישיים של נקמנות המשתלבים עם הקו של "הארץ" כלפיו.

לדברי פישמן, כוונת הכתבה היתה לפגוע בקשריו עם מוסדות, בהם מוסדות פיננסיים, ולעודד מוסדות אלו לתבוע אותו לכאורה על נזק שלא היה ולא נברא. עוד טוען פישמן כי יש בפרסום הכתבה בכדי להביא לפגיעה קשה במוניטין שלו והדבר הסב לו נזקים רבים וכבדים. לדבריו, רצונם של הנתבעים לפגוע בו בזדון.

פישמן מציין כי הנתבעים לא חזרו בהם ממרבית טענותיהם בכתבת התיקון, בה הודו כי טעו בפרסום חלק מהנתונים. לטענתו, הם התמידו בטענותיהם בדבר יתר הנתונים הכוזבים, וכתבת התיקון לא כללה התנצלות בגין הנזק שנגרם לו עקב הפרסום. לדבריו, בא כוח הנתבעים טען כי המאמר נשוא התביעה עסק בקביעת דעה וביקורת, וגם אם חלה שגיאה בציון שיעורו של ההפסד לציבור, הרי לא היה בנתון השגוי כדי לשנות את הביקורת שנמתחה בכתבה והמסקנות שהובעו בה.

לדברי פישמן, משלא נענו הנתבעים לדרישת ההתנצלות והפיצוי, נוצר צורך בהגשת התביעה כדי לצמצם את הפגיעה שנגרמה למוניטין ואת הנזקים שנגרמו בעקבות פרסום הכתבה הכוזבת.בכתב התביעה נאמר כי בשנת 99' פרשה ארלוזורוב מעבודתה בעיתון "גלובס" שבבעלות פישמן, ובמועד פרישתה איימה על פישמן כי תתבע אותו, מכיוון שדרישותיה הכספיות לא התקבלו.

לדברי פישמן, בכתבה נשוא התביעה מנצלת ארלוזורוב את הבמה שניתנה לה ופועלת ממניעים נקמניים כנגדו, לאחר שהיא נקטה בעבר בדימויים פוגעניים בדרכי יישום כוונתה לפגוע בעסקיו השונים. עוד טוען פישמן, כי גם הוצאת עיתון "הארץ" ומערכת דה-מרקר פועלים באופן שיטתי להכפשתו, ואין זו הפעם הראשונה בה הם מפרסמים כתבות שפוגעות ומובילות לסכסוכים משפטיים.

פישמן מבקש בית המשפט להורות לנתבעים לפרסם מודעת התנצלות גדולה ובולטת בעמוד הראשי של העיתון. (ת.א. 1238/07).

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".