מערכה שנייה: שלמה אייזנברג ינסה בשנית למזג את תים ומלם

[ לפורום הבורסה ] הזמין להן הערכות שווי * תים ומלם: "החלופות למיזוג שונות מהותית ממתווה העסקה שנדחתה ע"י בעלי המניות בעבר" * ניסיון המיזוג הקודם הסתיים בהתפטרות מנכ"ל מלם, גלעד רבינוביץ'

שלמה אייזנברג, בעל השליטה בחברת תים , לא אמר נואש לגבי המיזוג בין תים ומלם : היום (א') הודיעו חברות המחשוב הציבוריות כי יחלו בבדיקות היתכנות למיזוגן, ויזמינו הערכות שווי לצורך כך. בהודעות ששיגרו תים ומלם לבורסה נמסר כי החלופות הנבחנות למיזוג החברות שונות מהותית ממתווה העסקה לרכישת פעילות תים על ידי מלם, שנדחתה בעבר על-ידי בעלי המניות.

בעסקה המדוברת מלפני חמישה חודשים, למי שהספיק לשכוח, בין תים ומלם הנמצאת בשליטתה (65%), הייתה אמורה מלם לרכוש את פעילותה של חברת תים תמורת 103 מיליון שקל, ולמזגה לתוכה. בעלי מניות המיעוט בחברה הביעו התנגדות בשאלת המחיר - סוגיה שבכל עסקה, על אחת כמה וכמה בעסקת בעלי עניין, היא אקוטית - ודחו לבסוף את המיזוג, כשגם התפטרותו של מנכ"ל מלם, גלעד רבינוביץ', ערב ביצוע העסקה, לא הוסיפה לאמינותה בעיני בעלי מניות המיעוט.

אייזנברג טען אז כי רבינוביץ' פרש על רקע חילוקי דעות בנוגע לתנאי העסקתו, ואילו מקורבים לרבינוביץ' גרסו כי פרישתו נבעה בין היתר מאי הסכמתו למחיר שנדרשה מלם לשלם בגין מניות תים. בשלב מאוחר יותר הוציאה מלם דיווח, לפיו חילוקי הדעות בין אייזנברג לרבינוביץ' התגלעו סביב שיעור ההיוון לפיו יש להעריך את פעילותה של תים.

בשוק ה-IT כמעט שאין חולקים על הנחיצות שבמיזוג בין תים ומלם, על כל המשמעויות התפעוליות הנובעות ממנו, אך כמו בכל מיזוג השאלה היא באיזה מחיר. ניסיון העבר מוכיח כי הפעם יידרש אייזנברג להביא לאישור בעלי המניות עסקה הוגנת יותר, שתבטיח את האינטרסים שלו כבעל השליטה ושלהם כבעלי מניות המיעוט.