עתירה: משרד הבריאות מאפשר העסקת עובדי ניקיון מתחת לשכר מינימום

חברת מוריה שירותי ניקיון עתרה לביהמ"ש לעניינים מינהליים בירושלים כנגד תוצאות מכרז שהוציאה ועדת המכרזים של משרד הבריאות

משרד הבריאות מאפשר העסקתם של עובדי ניקיון בתנאים שאינם מאפשרים תשלום שכר מינימום. כך טוענת חברת מוריה שירותי ניקיון בעתירה שהגישה לבית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים כנגד תוצאות מכרז שהוציאה ועדת המכרזים של משרד הבריאות.

משרד הבריאות הוציא מכרז לשירותי ניקיון בבית החולים פלימן ובמכרז זכתה חברת מ.י.ס אבטחה בטוחה בע"מ. חברת מוריה, באמצעות עו"ד מורן שרביט, עתרה לבית המשפט לעניינים מינהליים כנגד החלטת ועדת המכרזים בבקשה לבטל את הזכייה בטענה כי ההצעה הזוכה אינה יכולה לעמוד במלוא שכר העובדים כפי שנקבע על-ידי החוק.

מהעתירה עולה כי על-פי תחשיב מטעם ההסתדרות, עלות עובד ניקיון לשעה, בשנה הראשונה לפחות, היא 25.01 שקל לשעה. עלות זו איננה כוללת פיצויי פיטורין, דמי ותק והבראה. ההצעה הזוכה, נטען, היא בסך 24.33 שקל לשעה ואמורה לכלול בתוכה את כל ההוצאות הנלוות מעבר לשכרם של העובדים. לפיכך טוענת מוריה, ברור כי הזוכה לא תוכל לשלם לעובדי הניקיון את שכרם כחוק ולכן לא תוכל לעמוד בתנאי המכרז במסגרת הצעתה.

שופטת בית המשפט, מוסיה ארד, הוציאה לבקשת חברת מוריה צו ארעי המקפיא את הליכי המכרז עד להחלטה אחרת. דיון בבקשה נקבע ל-8 במארס. (עת"מ 288/07).