הלך לעולמו הפרסומאי אמנון אריאלי, ממייסדי ענף הפרסום בישראל - בן 84 היה במותו

אריאלי החל את צעדיו בעולם הפרסום בשנת 1950 והקים את פרסום אריאלי שנחשב במשך שנים ארוכות למשרד הגדול בישראל * בין הסיסמאות שהמציא, "מעולה לעולה כוחנו עולה" ו"תנו לגבר גולדסטאר"

אמנון אריאלי ממייסדי ענף הפרסום בישראל הלך לעולמו בסוף השבוע האחרון. בן 84 היה במותו.

אריאלי החל את צעדיו בעולם הפרסום בשנת 1950 כאשר ייסד את פרסום טל- אריאלי לצידו של אליהו טל. בהמשך נפרדו השניים ואריאלי הקים את פרסום אריאלי שנחשב במשך שנים ארוכות למשרד הפרסום הגדול בישראל, מתוכו צמחו פרסומאים מוכרים ומצליחים כמו דוד טמיר, רמי שלמור ושלומי אבנון, אודי פרידן, רן רבן, יורם באומן ועוד.

אריאלי היה הראשון שזיכה את ישראל בפרס הפרסום הבינלאומי היוקרתי "אריה הזהב", שבפסטיבל סרטי הפרסום השנתי בקאן- התחרות שנחשבת לאוליפייאדה של ענף הפרסום העולמי. את הפרס קיבל משרד הפרסום עבור הסרט "לונה פארק" של תרסיס "טוקס" נגד חרקים, בכיכובם של השחקנים זהרירה חריפאי ובומבה צור.

חלק מהסיסמאות שהמציא אריאלי נחשבות לנכסי צאן ברזל עד לימים אלה ממש ביניהם "מעולה לעולה כוחנו עולה" ; "תנו לגבר גולדסטאר"; "תן לאצבעות ללכת במקומך דפי זהב"; "טרי יותר מטרי סנפרוסט"; "תנובה מייצרת מיטב התוצרת" ועוד.

בשנת 2000 העניק איגוד חברות הפירסום בישראל את פרס מפעל החיים לאמנון אריאלי על פועלו הרב בענף.

בשנת 1998 נמכר פרסום אריאלי לקבוצת הפרסום הבינלאומית "פובליסיס". רוני אריאלי בנו של אמנון אריאלי המשיך את דרכו של אביו ופועל כיום בתחום הפרסום. רוני אריאלי חזר מלימודי פרסום בארה"ב בסוף שנות ה-70 ופעל במשך שנים בפרסום אריאלי. היום הוא מחזיק בבעלות על קבוצת הפרסום המגזרית "מגזרים".

את משרד הפרסום אריאלי או בשמו היום פובליסיס אריאלי ניהל במשך שנים ארוכות הפרסומאי עמוס טל שיר שכיהן בשנתיים האחרנות כיו"ר קבוצת פובליסיס בישראל. שנות ה- 90 לא האירו פניהם למשרד שאף יצא למשך תקופה מסויימת מטבלת עשרת משרדי הפרסום הגדולים בהם כיכב למעשה מאז שנות ה- 50. בשנתיים האחרונות חל שיפור במעמדו של המשרד והוא מוקם בסוף 2006 במקום השביעי בטבלת המשרדים הגדולים.