קבוצת בינת סוגרת את 2006 עם מכירות של כ-200 מיליון דולר

דרור גולדשמידט, יו"ר קבוצת בינת: "ננסה לגדול השנה בתחום שירותי המחשוב. כרגע לא עומדת על הפרק רכישת חברות"

מאז הוקמה בסוף שנות ה-70 נמצאת קבוצת בינת מעט בצל. קבוצת החברות שמספקות שירותים בתחומי התקשורת והמחשוב נשלטת באופן מוחלט ע"י יהודה זיסאפל, בניגוד לקבוצה האחות, רד, שחלק מהחברות בה הפכו לציבוריות. בשל כך ובשל חוסר הנכונות של יהודה זיסאפל להיענות לראיונות בתקשורת, רוב הנתונים המספריים סביב ביצועיה של בינת אינם זמינים.

בשנים האחרונות החלה בינת תקשורת, הגוף העיקרי של הקבוצה, שמספק שירותי אינטגרציה בתחום ציוד התקשורת, לפרסם חלק מהמספרים בסוף השנה. את 2006 סיימה בינת תקשורת עם כ-140 מיליון דולר הכנסות, לעומת מכירות של כ-120 מיליון דולר ב-2005. "הקבוצה כולה סיימה את 2006 עם מכירות של כ-200 מיליון דולר", מגלה דרור גולדשמידט, יו"ר קבוצת בינת, כאשר שיעורי הרווחיות התפעולית של הקבוצה נעים בין 5% ל-10%.

גולדשמידט מזכיר את החברות "בינת יישום" ו"בינת מערכות תוכנה" כחברות הקבוצה שרשמו גידול משמעותי בפעילות בשנה האחרונה מתוך שבע החברות בקבוצה. עם זאת, החברה שמהווה את מרכז הקבוצה היא בינת תקשורת, שלראשונה יצאה השנה לחו"ל. השנה השיקה בינת סניף בבולגריה, כתוצאה מפרויקט שקיבלה בינת תקשורת מעבר לים בחברת הטלקום הבולגרית. "יש לנו סניף של בינת בולגריה ואני מקווה שנפתח עוד סניפים", אומר גולדשמידט, "הפרויקט שהתחלנו לבצע עבור הבזק הבולגרי הורחב ואנחנו מחפשים לקוחות נוספים". בינת, מספר גולדשמידט, החלה לפעול באופן עצמאי למרות שעל הפרק היו גם אופציות אחרות. "האמת, שבדקנו אפשרות לרכוש חברה בבולגריה והיינו בשלב של דיו דיליג'נס. בסוף החלטנו לא לרכוש אותה וכרגע אנחנו מבצעים את הצמיחה שם עם כוחות שלנו. בשלב זה לא נראה לי שנבצע רכישה שם".

בשוק המקומי מקווה גולדשמידט להגיע בשנה הקרובה ליותר מכירות של שירותים (Services), תהליך בו החלה הקבוצה בשנה האחרונה, וכן להרחיב את פעילות פיתוח היישומים.

- מה לגבי רכישה של חברות בישראל כדי להתרחב בתחום התוכנה או השירותים?

"אנחנו לא פוסלים את זה, אבל בסך הכל הקבוצה לא קנתה הרבה בעבר ולא עומד כרגע משהו על הפרק. זה לא דבר שמעסיק את הבעלים של החברה כמו בחברות אחרות שמבצעות פעילויות כאלה בשוק ה-IT הישראלי".