ואלה הזוכים בפרס ראש הממשלה לספרות

יהודית קציר, שמעון אדף, יהורם (פיצ'י) בן מאיר, מיכל בן נפתלי, חנוך בר-טוב, חגי דגן, אנה הרמן, דורי מנור, יעל משאלי, איתמר יעוז קסט, שז עוז, עודד פלד, טוביה ריבנר ונתן שחם הם הזוכים בפרס ראש הממשלה לספרות לשנת תשס"ז.

פרסי היצירה לסופרים ולמשוררים של מינהל התרבות, משרד המדע, התרבות והספורט וקרן ראש הממשלה ע"ש לוי אשכול ניתנים בכל שנה ל-14 סופרים ומשוררים הכותבים בשפה בעברית, כאות הוקרה על פועלם בשירה, בסיפורת, במחזה, במסה, בביקורת ובעריכה ספרותית. בוועדת השיפוט של הפרס ישבו השנה אהרון אמיר כיו"ר, פרופ' אביבה דורון ופרופ' חנה נווה. גובה הפרס הוא 65,000 שקל, המשמשים כמלגת התפנות. דורי מנור, משורר ומתרגם ועורך כתב העת "הו", אמר היום כי הוא שמח על הזכייה בעיקר משום שעתה יימצא לו הפנאי לעבוד על אנתולוגיה לשירה צרפתית, שאותה יערוך ויתרגם. "זו באמת הזדמנות חד פעמית. הפרס יאפשר לעשות משהו שטרם נעשה - כינוס שירה צרפתית בעברית תחת גג אחד".

"אני בעיקר שמח על הזמן שהתפנה", אמר גם הסופר והמשורר שמעון אדף, "שיאפשר לי לגמור את הרומן שאני עובד עליו כעת". אדף זכה בפרס על היותו "יוצר מקורי ומחונן, וכמו בעל חוש מולד ללשון", כפי שכתבו השופטים בנימוקיהם. טקס הענקת הפרסים יתקיים ב-18 באפריל בבית אריאלה, במעמד ראש הממשלה אהוד אולמרט.