50% מהישראלים: העובדים הזרים תורמים לאבטלה אך לא היינו מוכנים להחליפם

כך עולה מסקר שערך מרקט ווטש; 45% מהנסקרים טוענים שהזרים עובדים טוב יותר מהישראלים

48% מהישראלים סבורים שהעובדים הזרים תורמים לאבטלה, אולם 49% מציינים כי לא היו מוכנים לעבוד במקומם. כך עולה מסקר שערך מכון מרקט ווטש, עבור המרכז הרעיוני-חינוכי של קרן ברל כצנלסון.

על פי הסקר, 62% מהמובטלים ו-64% מהסטודנטים מוכנים להחליף את הזרים בעבודותיהם. גם בשירות התעסוקה תומכים במגמה וטוענים כי יש מספיק דורשי עבודה ישראלים היכולים להחליף את הזרים, כחלק משאיפת הממשלה לצמצם משמעותית את מספר הזרים בארץ.

אולם במרכז ברל כצנלסון, שיקיים מחר (ה') כנס בעניין העובדים הזרים בבית ציוני אמריקה, מעוניינים להראות שהציבור הישראלי דווקא לא מתנגד לשהיית הזרים בישראל ומערערים על הצורך בגירושם. על פי הסקר, 67% מהציבור אינם תומכים בגירוש הזרים לארצותיהם ולמעלה מ-70% מהציבור טוענים כי יש להעניק לעובדים הזרים שכר ותנאים סוציאליים זהים לאלה של עובדים ישראלים. 45% מהנשאלים אף ציינו כי הזרים עובדים טוב יותר מהישראלים.

בסקר, שנערך בקרב מדגם מייצג של 505 נבדקים, נתבקשו הנשאלים להתייחס גם לסוגיית הענקת האזרחות לעובדים הזרים. 48% מהנבדקים ציינו כי יש להעניק אזרחות לעובדים זרים שישרתו בצה"ל. כ-34% ממשתתפי הסקר סברו דווקא כי ילדים לעובדים זרים שנולדו בישראל הם הראויים לאזרחות.

"ממצאי הסקר מפתיעים לטובה", אומר יגאל צחור, מנהל המרכז הרעיוני חינוכי של קרן ברל כצנלסון. "עם ישראל מפגין יחס הומאני כלפי העובדים הזרים. ישראל תחיה עוד שנים רבות עם העובדים הזרים ולכן על מקבלי ההחלטות להסדיר את היחסים עם העובדים הזרים, על ידי הבטחת שכר שווה ויחס הוגן. הדחקה של סוגיה זו תסתיים בכאוס", הסביר צחור.