עתירה: ראש מועצת גדרה הקצה קרקע בניגוד לתקנות

חברי אופוזיציה במועצת גדרה טוענים כי ראש המועצה, ירון בן נון, ומהנדס המועצה, עודד ארנון, הקצו לחברת פרטית-מסחרית מקרקעין השייכים למועצה ללא מכרז ומבלי לקבל את הסכמת מליאת המועצה ושר הפנים. זאת, תוך הפרה חמורה של צו המועצות המקומיות ופקודת הרשויות, הדורשים אישורים אלו כתנאי למתן רשות שימוש במקרקעין של המועצה, ותוך הפרת נוהל התמיכות המחייב שהוציא משרד הפנים.

בעתירה שהוגשה למחוזי בת"א, טוענים רן שרעבי, אילן בן ישי ועדנה סגל, כי החברה הפרטית "בנייה משקית פרויקט גדרה" היתה זקוקה למקרקעין, עליהן בנוי בניין המועצה, להשלמת מקומות חניה שנדרשו לה כדי לקבל היתר בנייה במגרש סמוך.

העותרים טוענים כי לשם הוצאתה לפועל של ההקצאה הפסולה והבלתי חוקית של מקומות החניה במקרקעי המועצה לטובת החברה, מסרו ראש המועצה ומהנדס המועצה נתון מטעה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה. הנתון התייחס לשטח בניין המועצה, כך שהבניין הוצג כקטן באופן משמעותי (כשליש) מגודלו האמיתי.

עוד טוענים העותרים כי הקצאת מקומות החנייה במקרקעי המועצה נעשתה בניגוד לתוכנית המתאר של גדרה, המחייבת מתן פתרונות חניה בתחום המגרש של מבקש ההיתר, ולא מחוצה לו. לדבריהם, הקצאת מקומות החניה לטובת יזם פרטי אינה חוקית, כיוון שהיא סותרת את ייעוד מקרקעי המועצה לשטח בנייני ציבור. (עת"מ 1325/07).