הסטארט-אפ פיוניר השלים סבב גיוס הון ראשון בהיקף 4 מיליון דולר

קרן גריילוק הובילה את הסבב, בו השתתפו גם המשקיעים הקיימים בחברה

חברת הסטארט-אפ הישראלית פיוניר השלימה לאחרונה סבב גיוס הון מוסדי ראשון בהיקף של 4 מיליון דולר בהובלת קרן ההון סיכון גריילוק פרטנרס. כך נודע ל"גלובס". כל המשקיעים הקודמים בחברה השתתפו בסבב הנוכחי. עד היום הושקעו בפיוניר כמיליון דולר על ידי זהר גילון מתמר ונצ'רס וצ'רלי פדרמן, לשעבר מ-BRM קפיטל וכיום שותף בקרוסבר קפיטל.

פיוניר הוקמה בשנת 2005 והיא מפתחת ומשווקת פתרון בטוח לתשלום באמצעות האינטרנט. מדובר בכרטיס אשראי הנטען בקלות, שלא מחייב חשבון בנק ומאפשר להעביר סכומי כסף בקלות.

גיוס ההון הנוכחי נועד לאפשר לפיוניר להרחיב את סל השירות לחברות Web2.0 ולעסקים אחרים הזקוקים לדרכי תשלום קלות ברחבי העולם.

פיוניר מציעה שירותי תשלום מאובטחים באינטרנט באמצעות כרטיס חיוב. החברה הצליחה כבר בימיה הראשונים לקבל אישור ממסטרקארד העולמית להנפיק כרטיסי חיוב. הכרטיסים נטענים בקלות באינטרנט ואפשר להשתמש בהם כאילו היו כרטיסי אשראי בחנויות או במסופי בנקים המכבדים את כרטיסי מסטרקארד. בנוסף, פיוניר מציעה את האפשרות למתג את הכרטיס עם שם החברה המשתמשת בו.

פיוניר השיקה את המוצר שלה לפני כשנה ויש לה שורה ארוכה של לקוחות. כך למשל נודע לאחרונה שמטהקפה משלמת באמצעות הכרטיס של פיוניר למשתמשים באתר, שהסרטים שלהם זכו לפופולריות. בין שאר הלקוחות של החברה אפשר למצוא אתרי אינטרנט, בלוגרים ותאגידים. האינטגרציה פשוטה, מאובטחת ומאפשרת לקבל את הכספים ברחבי העולם. חברות יכולות להתממשק אל השירות של פיוניר בקלות יחסית ולהעלות אותו לאתר שלהם בקלות ומהירות. הרעיון של פיוניר היה להפוך את התשלומים מנושא כואב ויקר לכלי לטיפוח היחסים עם הלקוחות והשותפים.

פיוניר מציעה גם שירות נוסף המאפשר לחברות לשמור על קשר עם כל מי ששילמו להן בעבר. השירות מאפשר את ניהול החשבון באינטרנט, באופן שבעלי הכרטיסים יכולים לבדוק את המאזן שלהם ואת הפעולות שלהם בכרטיס.

יובל טל, מנכ"ל החברה, אמר היום כי: "לעסקים המונעים על ידי האינטרנט יש הזדמנות ייחודית להשתמש בתחום התשלומים ככלי ולא רק ולא רק כשורת הוצאות. הגיוס הנוכחי יאפשר לנו להגדיל את החברה, להרחיב את סל השירותים שאנחנו מציעים ולהגדיל את מספר הלקוחות של החברה בשעה שבה השוק נמצא בצמיחה".

משה מור, שותף בגריילוק פרטנרס ומי שמנהל את הקרן הישראלית, אמר היום כי: "התשלומים באינטרנט יכולים להפוך ל'קילר אפליקיישן' בשנים הבאות, כי הם מאפשרים לחברות אינטרנט לבצע עסקאות והעברות כספים בקלות ברחבי העולם. לצוות של פיוניר יש ניסיון בתחום ושורה ארוכה ומרשימה של לקוחות שאימצו את הפתרון".

מאז גייסה גריילוק את הקרן המיועדת להשקעות בישראל בהיקף של 150 היא הפכה להיות אחת הקרנות הפעילות בישראל. הקרן השקיעה בחודשים האחרונים בחמש חברות טכנולוגיה ישראליות: זנד טכנולוגיות, אירוסקאוט, סלנו, קמרו ואי-סניפ.