היום של הפצצה? ריטה ורמי קליינשטיין מאשימים אמרגניהם ברשלנות והפרת הסכמים

בכתב תביעה על סך 4 מיליון שקל נגד רוני בראון, יצחק אלשיך ו"הליקון" נאמר כי בוצעו שינויים ו/או שיבושים בספרי הנהלת החשבונות תוך ניסיון להקטין את חלקם בהכנסות המגיעות להם

עולם הבידור הישראלי התעורר הבוקר לסערה חדשה: ריטה ורמי קליינשטיין מאשימים את אמרגניהם, רוני בראון ויצחק אלשיך, הבעלים של "הליקון" בתרמית, רשלנות והפרת הסכמים.

בכתב תביעה על סך 4 מיליון שקל, שהגישו אתמול בני הזוג נגד בראון, אלשיך ו"הליקון" נאמר כי בוצעו שינויים ו/או שיבושים בספרי הנהלת החשבונות של "הליקון" תוך ניסיון להקטין את חלקם של התובעים בהכנסות המגיעות להם לפי ההסכמים בין הצדדים.

בכתב התביעה נאמר כי התובעים שמו את מבטחם בנתבעים באופן מוחלט ובלתי מעורער ויחסי האמון היו כה מלאים עד שאפילו שירותי הנהלת החשבונות והניהול הכספי, לרבות הניהול הבנקאי, הופקדו בידי הנתבעים.

התובעים ציפו כי הצלחתם תתבטא בהכנסות בהיקף מתאים למידת ההצלחה ובמהלך השנים 2001-2002 הם השתתפו בסדרת מופעים מוצלחת ביותר בעקבותיה נמכרו תקליטי המופע בלמעלה מ-100 אלף עותקים. באותה תקופה ביקשו בני הזוג קליינשטיין לבדוק את יתרת הכספים העומדת לזכותם בידי הנתבעים תוך ציפייה לקבלת כספים, שיהיה בהם כדי לשקף את מידת ההצלחה אולם הם התאכזבו מהסכומים שהועמדו לרשותם.

לפי כתב התביעה, רו"ח דב הלבץ שייצג באותה עת את יצחק אלשייך ואשר שימש גם כרו"ח של התובעים, שגה כאשר פסק לתובעים כ-3.23 מיליון שקל. בדיעבד הסתבר כי הסיכום החשבונאי שבדו"ח שערך רו"ח הלבץ שגוי ומוטה לרעת התובעים. בין היתר הדו"ח אינו מתייחס להכנסות שנתקבלו מאיגוד "אשכולות" המייצג זכויות יוצרים, הדו"ח זוקף לזכותם של התובעים רק חלק מהסכומים המגיעים להם מ"אקו"ם" ועוד.

לדברי התובעים, נדלקה אצלם נורה אדומה כאשר התברר להם כי כספים המגיעים להם מ"אשכולות" נגבו ע"י הנתבעים. נציגת "אשכולות" אף ציינה בפניהם כי הם האמנים היחידים שהתשלומים מ'אשכולות' אינם מועברים אליהם ישירות, אלא לחברת ההפקה שלהם.

התובעים דיווח על כך לבראון ולאלשייך אולם להפתעתם הם הגיבו בשיוויו נפש תמוה ודחו בהינף יד את טענותיהם.

לדברי התובעים, לאחר שרו"ח הלבץ היכה על חטא והתנצל בפניהם על כך שהשמיט מהדו"ח שערך את התמלוגים מ"אשכולות" ולא עידכן אותם על כספים אלה ואף טען כי הטיל קנס של 100 אלף שקל על "הליקון" בגין מחדל זה, החליטו התובעים שלא להזדקק עוד לשירותיו ומינו רו"ח חדש, אפי לבקוביץ'. אולם הלה נתקל בשורה של קשיים, תירוצים והתחמקויות מצד הנתבעים במתן גילוי סביר, כמו טענה של רו"ח של "הליקון" כי ערך "מדורת ל"ג בעומר עם מסמכי הנהלת החשבונות" הנוגעים לתובעים.

לפי כתב התביעה, רו"ח לבקוביץ' החליט להיוועץ במומחה בעניין ופנה למשרד רו"ח בר-לב ושות' - שגילה, לתדהמת התובעים, כי הנתבעים שיבשו ו/או זייפו רישומים כספיים ו/או פקודות יומן במטרה להשמיט ו/או להקטין ו/או להעלים הכנסות שהתקבלו עבור התובעים.

מתוך המסמכים החלקיים והמידע החלקי התברר כי הנתבעים ערכו שינויים ברישומים החשבונאיים בספרי "הליקון" והפחיתו באופן מלאכותי את יתרת הסכום להם זכאים התובעים בסכום שאינו פחות מ-1.16 מיליון שקל לתקופה המסתיימת בדצמבר 2003.

עוד עולה מהביקורת של משרד בר-לב ושות' כי הנתבעים ניהלו, למעשה, שתי מערכות הנהלת חשבונות מקבילות: האחת אמיתית והשנייה פיקטיבית, והציגו בפני התובעים את המערכת הפיקטיבית בניסיון לנשל אותם מכספים המגיעים להם. עוד נטען בתביעה כי הנתבעים "העלימו" הופעות של התובעים - ולא שילמו להם עבורן.

להערכת התובעים הסכום שנמנע מהם מסתכם בלא פחות מ-4 מיליון שקלים והם שומרים לעצמם את הזכות לתקן את סכום התביעה. התובעים טוענים כי דרישותיהם החוזרות ונשנות אל הנתבעים לגילוי מלא ונאות של המידע הנחוץ להתחשבנות ביניהם לא נענו באופן נאות ולאחר שהתבררה להם חומרת מעשיהם ו/או מחדליהם של הנתבעים, החליטו להתנתק מהם, עד כמה שניתן, ולהיערך להמשך פעילות אמנותית עצמאית.

טרם הוגש כתב הגנה.