מייקל ג'ורדן - בראש רשימת המתגרשים היקרים של "פורבס"

אגדת הכדורסל מייקל ג'ורדן, הזמר ניל דיאמונד והבמאי סטיבן שפילברג מככבים בראש רשימת המתגרשים היקרים של המגזין "פורבס".

ג'ורדן, שהתגרש מאשתו, פקידת הבנק חואניטה ואנוי, לאחר 18 שנות נישואים, עשוי להיות המתגרש היקר בהיסטוריה, כך על פי "פורבס": במהלך שנות נישואיהם הוא הרוויח כ-350 מיליון דולר, מחוזי הכדורסל עם קבוצת שיקגו בולס ומחוזי חסות עם נייק וחברות אחרות. ואנוי, שהגישה בקשה לגירושים בשנה שעברה, עומדת לקבל כ-150 מיליון דולר, כך על פי המגזין.

מיד אחריו ברשימה נמצא הסכם גירושים בשווי 150 מיליון דולר של הזמר ניל דיאמונד, ואשתו, מפיקת הטלוויזיה לשעבר מרסיה מרפי, שאותה נשא לאשה בשנת 1969, עוד לפני שהאלבום שפרץ לו את הדרך, "Touching You, Touching Me,", זכה באלבום זהב, כותב "פורבס".

נישואיו הראשונים של סטיבן שפילברג, לשחקנית איימי אירווינג ("אהבה ממבט שלישי"), הסתיימו בשנת 1989, והאקסית קיבלה כמחצית מהונו אז, כ-100 מיליון דולר - מס' 3 ברשימת הגירושים היקרים של כל הזמנים.

על פי המגזין, אירווינג זכתה בסכום הזה בזכות הסכם ממון שנערך לפני הנישואים, ועל פי דיווחים שונים שורבט על מפית, משום שלא היה לה ייצוג משפטי.

השחקן הריסון פורד מדורג במקום הרביעי ברשימה, משום שעל פי ההערכות הוא שילם סכום של 85 מיליון דולר לאשתו השנייה, מליסה מתיסון. "פורבס" מציין שמתיסון ניהלה משא ומתן גם על נתח מהכנסותיו העתידיות מסרטים שצולמו בזמן שהיו נשואים.

קווין קוסטנר הגיע למקום החמישי ברשימת "פורבס" בזכות הסכם גירושים המוערך ב-80 מיליון דולר עם אשתו הראשונה, סינדי סילבה. נישואיהם, שנמשכו 16 שנה, כללו את השנים הכי רווחיות שלו.

"פורבס" דירג את הגירושים הקרבים של החיפושית לשעבר פול מקרטני ואשתו הדוגמנית לשעבר התר מילס במקום השישי. מקרטני נשא את מילס, הצעירה ממנו ביותר משלושים שנה, ב-2002 (לאחר שאשתו לינדה נפטרה ממחלת הסרטן). לשניים יש ילד משותף. על פי הדיווחים, מילס עשויה לקבל יותר מ-60 מיליון דולר מרכושו של סר פול, ששווייו כ-700 מיליון דולר.

אגדת רוק אחרת, מיק ג'אגר, יצא הרבה יותר בקלות: הוא ויתר על חלק מרכושו: בין 15 ל-25 מיליון דולר - לטובת הדוגמנית האמריקנית ג'רי הול, לאחר שערער על חוקיותו של טקס הנישואים שלהם, שנערך בבאלי, ועתר לביטולם. סכום פעוט זה הספיק כדי להביא אותו למקום העשירי ברשימת "פורבס". השניים הכירו ב-1977 ונישאו בטקס הודי מסורתי רק ב-1990, לאחר שכבר נולדו להם שני ילדים. ב-1999 ביקשה הול להתגרש לאחר שנודע לה שלג'אגר יש ילד מאישה אחרת.

עוד ברשימה: במאי הקולנוע ג'יימס קמרון (מקום 7), ששילם סכום שמוערך ב-50 מיליון דולר, כמחצית ממה שהרוויח על "טיטניק" - כדי להתגרש מהשחקנית לינדה המילטון; מייקל דאגלס (מקום 8), שהסכם הגירושים שלו מאשתו הראשונה עלה כ-45 מיליון דולר, הזמר ליונל ריצ'י (מקום 9), שעל פי הערכות שילם לאשתו השנייה, דיאן, 20 מיליון דולר עם גירושיהם.