ותיקי התקשורת מוחים על הדחת אריה אבנרי מנשיאות מועצת העיתונות

חטיבת ותיקי התקשורת של אגודת העיתונאים תעתור לביה"ד של האגודה נגד החלטת המנכ"ל יוסי בר-מוחא; טוענת להליך במתכונת "בית דין שדה"

עיתונאים נגד עיתונאים: חטיבת ותיקי התקשורת של אגודת העיתונאים בתל-אביב תעתור לבית הדין של האגודה נגד הדחתו של יו"ר החטיבה, אריה אבנרי, מנשיאות מועצת העיתונות. העתירה באה בעקבות החלטת הנהלת האגודה להדיח את אבנרי, המכהן גם כיו"ר עמותת אומ"ץ.

הנהלת האגודה בראשות המנכ"ל יוסי בר-מוחא נימקה בין השאר את בקשת ההדחה בכך שהוא תוקף עיתונאים באמצעות עמותת אומ"ץ, ובראשן את איילה חסון, עיתונאית הערוץ הראשון. בעניין זה כותבים העותרים, כי "לא 'הותקפו' עיתונאים לרבות איילה חסון אלא נמתחה עליהם ביקורת ציבורית לגיטימית".

העותרים, דוד דרורי, צביה כהן, שרה פרנקל וחגי קרן-צבי טוענים בעתירתם, כי אבנרי נבחר על ידי הנהלת חטיבת ותיקי התקשורת כאחד מנציגי האגודה במועצת העיתונות בתוקף תפקידו כיו"ר החטיבה במסגרת משבצת שהוקצתה לה, ורק היא רשאית להחליפו במועמד אחר מטעמה.

עוד טוענים העותרים להגנתו של אבנרי, כי החלטתה של הנהלת האגודה נתקבלה במתכונת של "בית דין שדה" מבלי שאבנרי או החטיבה קיבלו הודעה מוקדמת על כך ומבלי שניתנה לאבנרי זכות להגיב על הטענות שהועלו כלפיו. "מנכ"ל אגודת העיתונאים הסתיר מחברי הנהלת האגודה את העובדה שכבר לפני שנה, בטרם החלה אומ"ץ לעסוק בנושאי מינהל תקין בתקשורת, הוא ניסה ללא הצלחה להדיח את אבנרי מחברותו במוסדות מועצת העיתונות ולמנות במקומו את משה טימור", טוענים העותרים.

"מנכ"ל אגודת העיתונאים נקט בצעד זה כפעולת תגמול על כך שהנהלת חטיבת ותיקי התקשורת הביעה את התנגדותה לכך שבר-מוחא יכהן בעת ובעונה אחת כמנכ"ל בשכר של אגודת העיתונאים וכיו"ר נבחר של איגוד העיתונאים", הם טוענים עוד.

העותרים פנו לבית הדין לאתיקה ומשמעת של האגודה בבקשה כי ייקבע שההדחה של אבנרי נעשתה שלא בתום לב והינה בלתי חוקית, ושתבוטל "בחירתו" של טימור.

בר-מוחא אמר בתגובה, כי "זכותם לעתור לבית הדין. אני טוען, כמנכ"ל האגודה וכמי שמבצע את החלטות האגודה שלא ייתכן שאבנרי יתנהל כהנהלה נפרדת בתוך אגודת העיתונאים שיש לה הנהלה שהיא המוסמכת הבלעדית להחליט מי הם נציגיה בגופים השונים המשתייכים לאגודת העיתונאים. התנהלותו של אבנרי אינה מקובלת על האגודה, ואינה ראויה".