דורון שורר מבקש למנות בורר בסכסוך עם בעלי מניות לשעבר בליטו גרופ: "עליהם להשיב 4.5 מ' ש'"

עניינה של הבוררות הוא בהסכם מאוקטובר 2004, במסגרתו רכש שורר את אחזקות המשיבים בקבוצת ליטו גרופ, שנקראה אז "קיש קירור"

דורון שורר, היו"ר ובעל השליטה בחברה הציבורית ליטו גרופ , מבקש מבית המשפט המחוזי בת"א למנות בורר בסכסוך בינו לבין אצג אחזקות והשקעות, רמי לב ושמעון צ'רבינסקי (להלן: המשיבים), לשעבר בעלי מניות בליטו גרופ.

עניינה של הבוררות הוא בהסכם בין הצדדים שנחתם באוקטובר 2004, במסגרתו רכש שורר את אחזקות המשיבים בקבוצת ליטו גרופ, שנקראה אז "קיש קירור". במסגרת ההסכם התחייב שורר לשפות את המשיבים בתנאים מסוימים מפני התביעה שהיתה תלויה ועומדת נגדם מצידו של בעל השליטה הקודם בקבוצה, יואל קיש, בסך של למעלה ממיליון שקל.

לטענת שורר, באמצעות עו"ד אבי שרף, התחייבותו זו היתה מותנית בהתחייבותם של המשיבים לסייע ולשתף פעולה בהדיפת התביעה של קיש. ואולם, לטענתו הם הפרו את התחייבותם וגרמו לקריסתן של טענות ההגנה מפני תביעתו של קיש. לדבריו, בעקבות הפרות אלה נאלצה חברת צ.ב.א.י החזקות, שבאמצעותה הוא מחזיק ב"קיש קירור", להגיע עם קיש להסדר פשרה, במסגרתו שילמה לו כ-4.5 מיליון שקל.

שורר מציין כי הודיע למשיבים על ביטול התחייבותו לשפותם מפני תביעתו של קיש. כתוצאה מכך, לטענתו, חברת צ.ב.א.י זכאית שהמשיבים ישיבו לה את הסכום ששילמה לקיש, ואילו המשיבים אינם זכאים לשיפוי ממנו.

המשיבים מסרו לבית המשפט כי הם כופרים בטענותיו של שורר ודוחים את הודעת הביטול.

ליטו גרופ מייצרת מרכבי הובלה ויחידות קירור וכלי רכב להסעת נוסעים. בבעלותה גם חווה חקלאית לייצור חלב ברומניה, וכן חברה בת המרכזת את פעילותה בתחום הנדל"ן המניב.

שורר מחזיק בשליטה בליטו גרופ באמצעות חברת צ.ב.א.י החזקות (66.1%), המשותפת לו ולצפריר בכנר, המנכ"ל. שורר כיהן בעבר כמנכ"ל הפניקס, המפקח על הביטוח, ממונה על שוק ההון באוצר ויו"ר קרן הפנסיה מבטחים.