ביהמ"ש דחה את טענותיו של יורם גיל: ידון בבקשת הנאמן לחייבו בתשלום חודשי לנושיו

יורם גיל הוא פושט רגל ולשעבר בעל השליטה ב"גיל חברה לפיתוח ותעשיות"

בית המשפט המחוזי בת"א דחה את טענות הסף של יורם גיל, פושט רגל ולשעבר בעל השליטה ב"גיל חברה לפיתוח ותעשיות", ואפשר לנאמן על נכסיו לנהל דיון במטרה להוכיח את טענותיו בדבר כושר ההשתכרות הקונקרטי של גיל. זאת, במטרה לקבוע את סך התשלום החודשי הראוי (אם בכלל) לנושיו ואת תקופתו.

הנאמן על נכסיו של גיל, עו"ד אביחי דרזנר, הגיש לבית המשפט בקשה לחייב את גיל בתשלום חודשי בסך 20 אלף שקל באורח מפרעי, שיכסה את השנים הרבות בהן לא שילם גיל לנושיו.

הנאמן מבקש מבית המשפט לקבוע כי גיל מנהל רמת חיים גבוהה ביותר, נוסע באורח תכוף לחו"ל באורח המעלה חשד שהוא מוסיף לנהל עסקים בלא דיווח, וזאת תוך שהוא מסתיר את הכנסותיו מנושיו. לדברי הנאמן, גיל נמנע מלהגיש דו"חות מסודרים אודות הכנסות והוצאות, ולמעשה עושה כל שביכולתו כדי להכשיל את הליכי פשיטת הרגל. גיל הכחיש את טענות הנאמן, וטען כי בת זוגו ובנו מממנים את מחייתו. לדבריו, הוא אינו מנהל עסקים אלא מסייע לעסקיו של בנו בלבד.

השופטת ורדה אלשיך דחתה את טענות הסף של גיל לגבי עצם היכולת לחייבו בתשלום חודשי. היא קבעה דיון נוסף בעניין יכולת ההשתכרות האמיתית של גיל, בכדי לקבוע את סך התשלום החודשי הראוי ואת תקופתו.

השופטת מתחה ביקורת על כך שגיל אינו מגיש דו"חות חודשיים ולא משתף פעולה עם הנאמן, וציינה כי אין להשלים עם התנהגות זו, הפוגעת בטיעוניו. לדבריה, גיל אינו טורח להעלות טיעונים ועובדות קונקרטיות ומציג בעיקר טיעונים כלליים.

השופטת גם דחתה את טענת גיל, לפיה תיק פשיטת הרגל נמשך כ-20 שנים, ולכן אבד עליו הכלח. לדבריה, ברובה המוחלט של התקופה, כ-13 שנים, שהה גיל בחו"ל, ולכן לא היה אפשרי לנקוט הליכים יעילים כנגדו בישראל. (בש"א 21074/06).