מנכ"ל משרד האוצר, יורם אריאב: "באווירה הציבורית שנוצרה כיום לא ניתן היה להגיע להסדר הקיבוצים"

מנכ"ל משרד האוצר אמר את הדברים במסגרת יום עיון של המטה לביצוע הסדר הקיבוצים * "כיום ישנה תחושה כי אנשים חוששים לקבל החלטות ולבצען"

מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, התבטא היום ביחס להסדר הקיבוצים, במסגרת יום העיון של המטה לביצוע הסדר הקיבוצים בו השתתף. "באווירה הציבורית שנוצרה כיום לא ניתן היה להגיע להסדר הקיבוצים, כפי שהתקבל בעבר מתוך תחושת חזון", אמר אריאב.

"כיום ישנה תחושה כי אנשים חוששים לקבל החלטות ולבצען, מצב היוצר קושי, שיתוק ועצירת מהלכים הכרחיים", הוסיף. לדבריו, יש צורך לשנות מצב זה ובכוונתו לפעול לשינוי הדברים, כך ש"כאשר יוגדרו המטרות לא יהיה כל חשש מהביצוע".

אריאב התייחס גם למחויבות הממשלה כלפי הפריפריה כחלק מהמגמה לסגירת הפערים החברתיים שבבחינתו היא מחויבת המציאות: "חשוב לפעול לסגירת פערים אלו תוך מתן דגש על מספר שירותים ציבוריים חיוניים בפריפריה".

בשירותים (חינוך, בריאות, תשתיות בטחון ורווחה) אלו יש להשקיע, לדבריו, ברמה הזהה לזו המושקעת ביישובי המרכז ואף מעבר לכך אם נדרש. "השקעה זו בפריפריה כבר החלה במסגרת מספר צעדים שננקטו לקידום הפריפריה, ביניהם פיתוח תשתיות מודרניות", אמר אריאב.

עוד מסר אריאב, כי הדגש צריך להינתן על מבחן התוצאה. "יש לבדוק איך ליצור מצב בו הסקטור הממשלתי לא יהיה מסורס בכל הנוגע לקבלת החלטות ערכיות ולפעול על מנת שהחלטות כאלו אשר מועילות ותורמות למשק בכלל ולפריפריה בפרט, תתקבלנה ותיושמנה", אמר.