אריאב שוקל לפצל את רשות המסים: יקים ועדה שתבחן את משמעויות המהלך

מנכ"ל האוצר הודיע לוועדי העובדים על המהלך ובכך מנע את העיצומים בהם איימו לנקוט; בכר הגיש לאריאב דו"ח התומך בפיצול

מנכ"ל האוצר, ירום אריאב, אינו מתנגד לפיצול רשות המסים לאגף מס הכנסה ואגף מכס ומע"מ. אריאב מתכוון להקים ועדה מקצועית שתבחן את ההיבטים השונים של פיצול הרשות ותגיש מסקנות תוך 120 יום. אריאב הבהיר כי בפני מנהל רשות המסים שייבחר תוצג אפשרות שיפעלו תחתיו שני אגפים נפרדים בראשות שני מנהלים.

בעקבות זאת דורשים ועדי העובדים של רשות המסים לדחות את בחירת מנהל רשות המסים הבא. לדברי יו"ר ועד עובדי מס הכנסה, טלחום פרידלוב, "ועדת האיתור חייבת להתחשב בכך ולדחות את ההכרעה על המינוי עד שתסיים הוועדה את עבודתה. לא צריך לקבוע עובדות בשטח לשר האוצר החדש. לא מוסרי ולא אתי למנות כעת מנהל לרשות. צריך לתת למנהל הזמני, יהודה נסרדישי, להמשיך להוביל את הרשות, עד שיוחלט נושא הפיצול".

אריאב נפגש בתחילת השבוע עם ראשי ועדי העובדים - פרידלוב ויו"ר ועד עובדי המכס ומע"מ, אבי אדרי. הפגישה התקיימה לאור איומיהם כי ינקטו עיצומים אם לא יוחלט על פיצול הרשות. לטענתם, בפועל אין כל איחוד, מה עוד שכל העובדים תומכים בפיצול הרשות.

במהלך פגישה זו הציע אריאב כי תמונה ועדת מקצועית לבחינת נושא הפיצול, וכי מנהל הרשות שייבחר יידע כי אפשרות הפיצול קיימת. עוד ציין כי הוועדה שתוקם תשמע את דעת הוועדים, ואף הדגיש כי עמדתם תישקל באופן ענייני. בהמשך לכך קיימו אתמול שתי מועצות העובדים של רשות המסים ישיבה בה החליטו להימנע מעיצומים, בהתאם לבקשתו של אריאב.

המנהל הזמני היוצא של רשות המסים, יוסי בכר, הגיש באחרונה דו"ח לאריאב, בו כתב את עמדתו התומכת בפיצול הרשות ובהחזרת המצב לקדמותו - כפי שהיה ערב האיחוד, בשנת 2004.

פרדילוב ואדרי אמרו אתמול לחברי הוועדים כי הם רואים בהצעתו של אריאב צעד ראשון וחיובי ליישום מסקנותיו של בכר.