פרופ' יעקב נאמן: "התקשורת מסייעת למשטרה ולפרקליטות לחפות על אוזלת ידן"

התבטא היום בחריפות נגד העיתונאים הישראלים במסגרת כנס דימונה לתקשורת: "התקשורת נותנת מטרייה בפרסום שערוריות"

"התקשורת הישראלית חד-צדדית ושערורייתית", כך אמר פרופ' יעקב נאמן בכנס דימונה לתקשורת שהתקיים היום (ד') בדימונה. נאמן, שדיבר בפאנל "הזכות לדעת מול הזכות לפרטיות", תקף בחריפות את התקשורת והאשים אותה באגרסיביות ובשיתוף פעולה עם המשטרה והפרקליטות. "התקשורת משמשת כלי בידי המשטרה והפרקליטות לחפות על אוזלת ידן במיגור הפשע הגואה. התקשורת נותנת להם מטרייה בפרסום שערוריות".

נאמן נתן את פרשת הלבנת ההון בבנק הפועלים ופרשת רשות המסים כדוגמאות לאוזלת יד שזכתה לסיקור תקשורתי אדיר. "במשך שבועות הלהיטו אותנו בפרשת הלבנת ההון. עד היום לא הוגש כתב אישום. גם בפרשת רשות המסים, התקשורת שיתפה פעולה עם המשטרה שהדליפה מסמכים ואפשרה לצלם נחקרים עוד לפני שהגיעו לבית המשפט. גם במקרה הזה, עדיין לא הוגשו כתבי אישום למרות שחלפו מספר חודשים. התקשורת לוקחת פיקנטריה ולא מטפלת בבעיות היסוד של אי אכיפת החוק".

נאמן התייחס גם לחקירת משטרה שהתנהלה בעבר נגדו ובגינה התפטר מתפקידו כשר המשפטים. "במקרה האישי שלי, כשהמשטרה משכה את החקירה נגדי, איימתי בעתירה לבג"ץ אם זו לא תסתיים מהר".

בתוך כך, מאיר כהן, ראש עיריית דימונה, אמר בדברי הברכה כי השיח בין הפריפריה והתקשורת הוא שיח בעייתי שחייב ניעור והתייחסות אחרת. "התחושה שלנו היא שהריחוק הגיאוגרפי הוא לפעמים גם הריחוק מהלב ומהמחשבה. עיתונאים פונים אלינו רק כאשר מתפרסם דו"ח עוני או איזה דו"ח על סמים. אבל לנו יש להשמיע דברים אחרים. למנהיגות היה נוח להציג את הפריפריה כמסכנה, והתקשורת העצימה את זה. חשוב לנו שהתקשורת תשקף נכון יותר את חלון ההזדמנויות בפריפריה. עתידה של המדינה תלוי בפריפריה ולא רק באולמרט ופרץ".

נורית דאבוש, יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, אמרה כי "הזכייניות צריכות לעשות חשבון נפש ולשאול את עצמן האם יש שיקוף אמיתי של החברה הישראלית על המסך? ואנחנו כרגולטור צריכים להוביל את זה".