אקו"ם תובעת את מפיקת התקליטים קלסיקלטת ב-2.66 מיליון שקל

טוענת כי הנתבעת ייצרה כ-430 אלף תקליטים הכוללים יצירות שזכויות היוצרים בהן נתונות לאקו"ם, מבלי לדווח לה ומבלי לשלם לה תמלוגים

מפיקת התקליטים הגדולה, חברת קלסיקלטת, ומנהלה מרק עמוס, נתבעים לשלם 2.66 מיליון שקל לצורכי אגרה לאקו"ם.

בכתב התביעה שהוגש למחוזי בתל-אביב, טוענת אקו"ם, באמצעות עו"ד נחום גבריאלי, כי תוקף ההסכם בינה לבין הנתבעת לא הוארך בשנת 2006 והיא הודיעה לנתבעת על ביטול כל הסכם רישיון שהיה ביניהם. אלא שבמהלך השנים, הפרו הנתבעים את ההסכם שהיה בתוקף בין השנים 1989-2006 בכך שייצרו למעלה מ-430 אלף תקליטים הכוללים יצירות שזכויות היוצרים בהן נתונות לאקו"ם מבלי לדווח לה ומבלי לשלם לה תמלוגים על כך. הדבר נודע לאקו"ם מתוך מידע שקיבלה ממפעלי הייצור שם ייצרה קלסיקלטת את התקליטים.

עוד טוענת אקו"ם כי במהלך השנים האחרונות התכחשה קלסיקלטת מחובתה לשלם לה תמלוגים בשיעור המוסכם בין הצדדים. בנוסף, טוענת אקו"ם כי הדיווחים שמסרה לה קלסיקלטת לאורך השנים בגין המכירות לא היו אמינים ולא תאמו נתונים שעלו בביקורת שערכה אקו"ם במפעל. כמו כן, התגלו פערים של למעלה מ-40% בין כמויות התקליטים שדווחו על ידי הנתבעים לבין המידע הקיים בידי אקו"ם.

אקו"ם מבקשת מבית המשפט לחייב את הנתבעים למסור לה דו"חות ייצור ושיווק תקליטים מאומתים ומאושרים על-ידי רואה חשבון, לשלם לה את חובם בגין התמלוגים ולפצותה בגין נזקיה כתוצאה מהפרת ההסכם.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 1680/07).