שאול מופז מדבר: "הבעיה היתה דרך הפעלת הכוח. אם היו עושים את זה נכון, זה היה מצליח"

מופז אומר כי אין בו חרטה על אופן פעולתו כרמטכ"ל וכשר ביטחון: "אם הייתי חוזר אחורה ומוצא את עצמי נדרש להחליט בין מאבק בטרור הפלשתיני למלחמה בחיזבאללה, הייתי מחליט את אותה החלטה שהתקבלה"

"כשנדרשתי לחומת מגן גייסתי את אותו סדר גודל של כוחות כמו במלחמה ואימנתי אותו במשך שבוע-עשרה ימים. יכלו לעשות אותו דבר"

אתמול (ד') התפרסמו בעיתון "הארץ" דבריו של שר הביטחון, עמיר פרץ, שיצא נגד קודמו בתפקיד שאול מופז על רקע דו"ח ועדת וינוגרד. מופז, אמר פרץ, "היה צריך להיות המתריע הראשי שעומד על רגליים אחוריות ודורש לעצור את הכרסום בכשירות הצבא". בראיון למוסף "G" של "גלובס" שמתפרסם היום (ה') נמנע מופז, היום שר התחבורה, מלתקוף ישירות את פרץ, אולם הבהיר היטב את עמדתו: "הבעיה המרכזית (במלחמה) היתה דרך הפעלת הכוח. אני טוען שאם היו עושים את זה נכון, זה היה מצליח", אמר.

הצבא שנלחם בלבנון, הוא מזכיר, הוא אותו צבא שהצליח ב"חומת מגן": "כשנדרשתי לחומת מגן גייסתי את אותו סדר גודל של כוחות כמו במלחמה ואימנתי אותם במשך שבוע-עשרה ימים. יכלו לעשות אותו דבר במלחמה".

בתשובה לשאלה האם פרץ התייעץ עימו כשנכנס לתפקיד אמר: "התשובה היא לא. אני חושב שהוא התייעץ עם אחרים. אבל אני לא רואה פסול בזה שהוא לא הרים אליי טלפון". על הביקורת שהושמעה נגדו על כך שלמרות שהביע ביקורת על פעולות שונות הצביע לבסוף בעדן, אמר כי "לא רציתי לצאת נגד הצבא ומערכת הביטחון".

מופז אומר כי אין בו חרטה על אופן פעולתו כרמטכ"ל וכשר ביטחון: "אם הייתי חוזר אחורה ומוצא את עצמי נדרש להחליט בין מאבק בטרור הפלשתיני למלחמה בחיזבאללה, הייתי מחליט את אותה החלטה שהתקבלה... המדיניות היתה של ריסון כדי לא להיגרר לעוד חזית, חוץ מהחזית הפלשתינית... האמירות 'לא התייחסתם לאיום' אינן מבוססות דיין, כי את מה שעשינו אי אפשר לפרסם".

עוד הוסיף מופז כי "לא כל בוקר קמים ושואלים איפה יש טילים, איפה יש התעצמות ואז יוצאים למלחמה. גם סוריה התעצמה, גם איראן, ואנחנו לא קמים בבוקר ויוצאים למלחמה נגד הסורים. מאז המלחמה בקיץ החיזבאללה התעצם, אבל אנחנו לא הולכים לתקוף אותו בעוד חודשיים-שלושה.

"מה שווינוגרד אמר זה שהמעבר למדיניות אחרת לא נשקל עד הסוף. עם המדיניות שהיתה לנו הצלחנו במשך 68 חודשים למנוע מספר חטיפות לא מבוטל, להכות בחיזבאללה, ויצרנו מאזן הרתעה. גם את החטיפה הזאת, אם המידע וההערכות היו מתאימים, אפשר היה למנוע. זה עמד מול פני הוועדה, וגם ההישג הגדול עם הפלשתינים, אבל התפקיד של הוועדה היה להצביע לא על הישגים אלא על בעיות".

בראיון התייחס מופז לפעולותיו במשרד התחבורה, ובין השאר גם למחלוקת עם האוצר בעניין משכורות אנשי הרשות החדשה לבטיחות בדרכים, שמעכבת את הקמתה. "באו למכרזים אנשים טובים מאוד, אנשי צבא, אלופי משנה ותתי אלופים. אמרו להם 'תקבלו 12 אלף שקל בחודש'. אמרתי 'רגע אחד, זה מה שאתם נותנים ליעד לאומי?'. הכול קם ונופל על איכות אנשים ותקציבים".

בתגובה לביקורת על כך שמינה לראש מנהל הקמת הרשות את ליאור כרמל, פעיל קדימה נטול רקע בתחום הבטיחות בדרכים, אמר מופז כי לטעמו מדובר בתחום "שאפשר ללמוד אותו... טוב שיהיה לו רקורד, אבל זה לא תנאי הכרחי".

מופז, שבולט בכך שלא מתנהלת נגדו חקירת משטרה כלשהי, אמר בתשובה לשאלה האם הוצע לו בעבר משהו אם יפעל כך או אחרת: "יש הרבה מאוד אירועים מהסוג הזה... יש פעמים שמישהו מנסה אותך ובודק אותך. אם אתה נותן לו סטירה מספיק מצלצלת, אז הוא מבין את הרמז".

מופז סירב להתייחס לעתידו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ולאפשרות שיתמודד על ראשות קדימה, אולם אמר כי הוא רואה בעצמו מי שראוי להיות ראש ממשלה "ביום מן הימים". מופז סירב להתחייב כי יישאר בקדימה ולא ישוב לליכוד: "החיים הפוליטיים במדינת ישראל", אמר, "הם כאלה שאני לא יכול לומר לכם אמירות כאלה".