פיליפ סטארק חנך במנהטן את פרויקט Yoo בעיצובו בעזרת מספר ישראלים

משה שוסטר, נשיא חברת ויקטור הומס דוולופמנט, שאחראית לכמה פרויקטים נדל"ניים בניו יורק: "היו לנו מעצבים אחרים, אבל החלטנו בסופו של דבר ללכת על הטוב ביותר"

האגו המנופח של המגה-מעצב הבינלאומי הצרפתי, פיליפ סטארק, בתוספת מנה גדושה ביחצנות של המשווק האליטיסטי במנהטן, הישראלי מייקל שבו, השביעו את תיאבונם של המוזמנים לפתיחה הזוהרת של מסע השיווק של פרויקט Yoo בניו יורק (ברחוב 23 מזרח, בין השדרה הראשונה לשנייה). גם הצלע השלישית בפרויקט היא ישראלית: הנדלניסט והקבלן האחראי על הפרויקט, משה שוסטר, שפועל בניו יורק. שוסטר הראה אמנם סימנים של אי-נוחות מהאווירה הסלבריטאית בפתיחה, אבל לבסוף הסכים להצטלם עם הכוכבים.

משרד המכירות של הפרויקט עוצב על פי הפילוסופיה הסטארקית: לובי מאובזר בפריטים מוגדלים (מוגזמים) בשחור-לבן ומסך ענק של טלוויזיה, שמקרין שוב ושוב את נפלאות המעצב הפריזאי. משם מובילות סוכנות מכירות יפהפיות את המוזמנים לסיור בחדרים לדוגמה, שמשופעים במסכים אינטראקטיביים. אנשי המדיה והמבקרים הוזמנו לתכנן את דירות היוקרה שלהם על פי עולמו של סטארק: בסגנון תרבותי (בצבעי פסטל בהירים), בסגנון טבעי (קירות בצבע ירוק בהיר) וקלאסי (קירות באפור בהיר).

"לא התחלנו עם פיליפ סטארק", מדגיש משה שוסטר. "היו לנו מעצבים אחרים, אבל החלטנו בסופו של דבר ללכת על הטוב ביותר". שוסטר הוא נשיא חברת ויקטור הומס דוולופמנט, שאחראית לכמה פרויקטים נדל"ניים בניו יורק. אבל אין ספק שפרויקט יו, המכונה כאן גארמסי על שם השכונה שבה יוקם המגדל, הוא היוקרתי מכל הפרויקטים ששוסטר היה מעורב בהם עד כה. שוסטר דוחה בביטול את הטענות בדבר בועה נדל"נית במנהטן. לדבריו, מיעוט השטחים הפנויים לבנייה באי ישאיר תמיד את הביקוש לדירות יוקרה חם. "אין לי ספק שהדירות יימכרו במהירות", הוא מסכם.

במגדל החדש בעיצוב סטארק יהיו 21 קומות, שיאכלסו 207 יחידות דיור. הקומות העליונות יוקדשו לפנטהאוזים ועל הגג יעצב סטארק אזור בילוי מרובה צמחייה. בנוסף, יהיו קומות שיוקדשו למכון כושר, לאירוח וכדומה. דירות בעלות שלושה חדרי שינה בשטח של 1,600-1,900 רגל רבועה (150-176 מטר רבוע) יימכרו במחיר התחלתי של 1.65 מיליון דולר, ופנטהאוזים יימכרו במחיר התחלתי של 3.5 מיליון דולר.

בניגוד בולט ליחצן המסוגנן של הפרויקט, מייקל שבו, סטארק עצמו הופיע לפתיחה הזוהרת בלבוש מרושל, ונתן את השואו המפורסם שלו לקידום הפרויקט החדש בניו יורק. "אמרו שאני בין המעצבים הטובים בעולם. טעות. אני הטוב ביותר", אמר סטארק בהומור. מפזר חיוכים, קופץ, עושה פרצופים שלעתים משדרים אינפנטיליות.

אבל אין לטעות בו. סטארק, שהופיע לפתיחה בליווי ארוסתו היפהפייה, שמנהלת את יחסי הציבור שלו, ממסד את הספונטניות שלו. הוא אוהב את הבמה, ובמבטא צרפתי גאה שוזר את הפרויקט במילות אהבה, ותשוקה.

לשאלת "גלובס" אם נאלץ להתאים או לשנות את הפרויקט בניו יורק לעומת פרויקט יו בישראל, השיב סטארק שהתפיסה שלו, שכוללת כמה "טיפוסים" של עיצוב, אינה משתנה בפרויקטים של יו ברחבי העולם.

המגדל הלוהט החדש ממוקם מרחק כמה בלוקים מהגן הפרטי הידוע, גראמסי פארק. הגן האקסולוסיבי הפך את השכונה לאחד מקומות המבוקשים ביותר במנהטן, וכמה גלריות חדשות צצו במקום.

רחוב 23 מזרח (מקום הבניין המיועד) נמצא קרוב ליוניון סקוור, מדיסון סקוור פארק, ושכונת מאריי היל. הבניין החדש בעיצוב סטארק הוא הראשון בין המגדלים היוקרתיים הנבנים בשכונה, שמסע השיווק שלהם החל השנה. מייקל שבו מבטיח, "הפרויקט של סטארק ישנה את כל הסגנון של הדיירים והשטחים המסחריים בשכונה בעשור הקרוב".