הערכות: הייצוא הביטחוני יגדל ב-20% לשנה; הייצוא למדינות מתפתחות יתרחב

האנליסט יהושע ירס: שובה של רוסיה כשחקן ראשי יחד עם ארה"ב לשוק הנשק העולמי יביא לצמיחה מואצת בהיקף מכירת הנשק ויתרום להמשך הגידול בייצוא הביטחוני הישראלי

שובה של רוסיה כשחקן ראשי יחד עם ארה"ב לשוק הנשק העולמי יביא לצמיחה מואצת בהיקף מכירת הנשק ויתרום להמשך הגידול בייצוא הביטחוני הישראלי. כך מעריך האנליסט יהושע ירס מחברת הייעוץ הכלכלי והמימוני "גיזה", בעבודה שהכין על מצבן של התעשיות הביטחוניות הישראליות.

גיזה סבורה כי יש סינרגיה בין אמצעי הלחימה (אמל"ח) שפותחו בישראל לבין הצרכים של רוסיה והיא ממליצה לתעשיות הביטחוניות הישראליות להיכנס לפרויקטים של שיתופי פעולה עם תעשיות ביטחוניות רוסיות. החברה מעריכה כי צפוי המשך למגמת התרחבות היצוא הביטחוני הישראלי גם למדינות מתפתחות ולהערכתה היצוא יגדל בקפיצות של 20% לשנה לפחות עד סוף העשור. גידול משמעותי צפוי ביצוא הביטחוני הישראלי להודו.

מהנתונים שריכזה גיזה על מכירות הנשק העולמי, עולה כי קיימת חזרה למאפייני המלחמה הקרה, כאשר חלקה של רוסיה מסך כל המכירות עולה בהתמדה. ארה"ב ורוסיה מספקות ביחד כ-70% מהיקף רכישות הנשק של המדינות המתפתחות. אולם אם עד היום, עיקר תשומת הלב של התעשייה הביטחונית הישראלית הופנה לחיזוק היחסים עם האמריקניים, כעת נפתח עבורן אפיק עסקי חדש.