גנגר נכנס לחשמל: חיפה כימיקלים תקים תחנת כוח פרטית בכ-200 מ' ד'

התחנה תפעל בהספק של כ-200 מגה ווואט על בסיס גז טבעי; ההקמה כפופה לאישור דירקטוריון החברה

חברת חיפה כימיקלים שבשליטת איש העסקים אריה גנגר, מצטרפת למעגל יצרני החשמל הפרטיים. ל"גלובס" נודע כי החברה מנהלת מו"מ מתקדם עם חברת אדלטק שבשליטת איש העסקים, יוסף אדלסברג, להקמת תחנת כוח פרטית במפעל חיפה כימיקלים שבמישור רותם בדרום.

התחנה מתוכננת לפעול בהספק של כ-200 מגה וואט חשמל על בסיס גז טבעי. היקף ההשקעה בפרויקט נאמד בכ-150-200 מיליון דולר. המו"מ בין הצדדים כפוף לאישור דירקטוריון חיפה כימיקלים שצפוי לדון בנושא בקרוב.

חיפה כימיקלים מצטרפת בכך למספר חברות במגזר הפרטי שהחלו בהיערכות להקמת תחנות כוח פרטיות שיפעלו על גז טבעי. בין השאר מדובר בחברת מפעלי נייר חדרה מקבוצת אי.די.בי, מפעלי ים המלח מקבוצת החברה לישראל, סולבר, דליה אנרגיה, ישראל פאואר ועוד.

אדלטק חתמה עד כה על הסכמים להקמת תחנות כוח פרטיות עם סולבר (50 מגה וואט) ואגן כימיקלים מקבוצת מכתשים אגן (50 מגוואט) בהיקף כספי של למעלה מ-100 מיליון דולר. אדלטק משתפת פעולה עם חברת האנרגיה הטורקית זורלו להקמת תחנות הכוח.

תחום ייצור החשמל הפרטי צפוי לצבור תאוצה בשנתיים הקרובות עם הגעת הגז הטבעי לאזור הדרום במהלך 2008, וזאת לאחר שתושלם בניית צנרת גז מקריית גת לאזור ים המלח. עד כה אישרה הרשות לחשמל רישיונות ייצור לגורמים פרטיים בהיקף של כ-2,000 מגה וואט שהם כ-20% מיכולת הייצור במשק.

חיפה כימיקלים סיימה את 2006 במחזור הכנסות של למעלה מ-400 מיליון דולר כש-95% מהמכירות היו לייצוא. כיו"ר החברה מכהן עו"ד אבי פילוסוף המכהן גם כמנכ"ל בפועל מאז עזיבתו של המנכ"ל הקודם, גבי פוליצר.

מחיפה כימיקלים נמסר בתגובה כי "כחלק מפעילותה של החברה לשיפור איכות הסביבה היא מנהלת מו"מ להקמת תחנת כוח עצמאית במפעל בדרום אשר תופעל בגז טבעי".