גלית גוטמן

הקיץ בפתח, ואחת המשמעויות של התופעה האקלימית היא צפייה מוגברת בגלית גוטמן על מסך הטלוויזיה ובשילוט החוצות הקרוב למקום המגורים. ואכן, במקביל לדיונים על עונה שלישית ל"הדוגמניות", מחוזרת הדוגמנית-האם על-ידי גופי טלוויזיה, כשבמקביל היא מפזרת רמזים על פרישה קרובה מדוגמנות. עד שתפצח בקריירה חדשה, היא רושמת הצלחה כלכלית כבירה.

קמפיינים: גוטמן מועסקת כבר שש עונות כפרזנטורית של רשת האופנה H&O, וברשת רואים בכך מהלך עסקי מוצלח. מעריכים שעל כל עונה היא מקבלת כ-70 אלף דולר, שכר הנחשב לגבוה יחסית בתחום, אם כי לא הגבוה ביותר (בר רפאלי, אסתי גינצבורג ומירי בוהדנה עוקפות אותה). במקביל, עשתה ועושה גוטמן קמפיינים נוספים: רשת אמריקן לייזר, פז, קבוצת פיילוט, המאפר ירין שחף ועוד. שכרה המוערך לכל קמפיין כזה הוא כ-50 אלף דולר. היחיד שזוכה למחיר מיוחד ממנה הוא מעצב האופנה דני מזרחי, חבר אישי שעבורו היא מדגמנת זה כמעט עשור. בענף מספרים שהקשר ביניהם נוצר כאשר גוטמן בחרה לתמוך בו בזמן שנאלץ לעזוב את רשת האופנה ראש אינדיאני, שהייתה בבעלות משפחתו.

תצוגות אופנה: לפני כחמש שנים פרשה גוטמן מדוגמנות מסלול. קדמו לכך כ-12 שנה שבהן השתתפה באינטנסיביות בתצוגות אופנה. שכרה על כל תצוגה נע בין 500 ל-700 דולר, סכומים שהיום כמעט לא ניתנים להשגה. "היא לא דוגמנית, היא דיווה", מסבירה סמדר גנזי, במאית תצוגות אופנה ועורכת האופנה והיופי ב"קוסמופוליטן ישראל". "היא מקצוענית מכף רגל עד ראש. אין פלא שהיא כל-כך עסוקה". גורמים בתעשיית האופנה מעריכים כי בתקופות העמוסות שלה היא הופיעה בשתי תצוגות ביום, ואפילו ביותר, ובתקופות עמוסות פחות הסתפקה בשלוש-ארבע תצוגות בשבוע. כלומר, כל שנה על המסלול הכניסה לה כ-150 אלף דולר רק מתצוגות.

משחק: במשך השנים התנסתה גוטמן גם במשחק - בפעם הראשונה ב-1998, ב"רמת אביב ג'", ובהמשך גם בסדרה "צימרים" בערוץ 1, בהצגת התיאטרון "אני פה בגלל אשתי", ולאחרונה גם בעונה הרביעית של "השיר שלנו". "דוגמניות מקבלות גרושים על הדברים האלה, 300-500 דולר לפרק, שזה חצי ואפילו שליש ממה שמקבל שחקן", אומרת בטי רוקאווי מסוכנות אימג', "אבל דוגמניות מוכנות לעבוד אפילו בחינם כדי שיוכלו להרוויח את הטייטל 'שחקנית'".

טלוויזיה: זה היה המפנה בקריירה. בשנתיים האחרונות חתומה גוטמן על חוזה טאלנט בערוץ 10, שמעניק לה, לפי הערכות בשוק, הכנסה שנתית של 150-200 אלף דולר. היא הספיקה להנחות בערוץ שתי עונות של תוכנית השידוכים "משחק מקדים" ושתי עונות של תוכנית הריאליטי הססגונית "הדוגמניות". בימים אלה היא מנהלת משא ומתן על הארכת החוזה בשנה נוספת, ובמקביל מופצת שמועה על הצעות שהיא מקבלת, בין השאר מהוט, להחלפת גיא פינס. "אין היום הרבה אנשים בארץ ששווים את מה שנקרא 'חוזה טאלנט'", אומרת זהר יעקובסון, המייצגת שחקנים רבים, "אבל היא נמצאת שם". במקביל, מנחה גוטמן אירועים טלוויזיוניים חד-פעמיים כמו טקס מלכת היופי, ועליהם היא מתוגמלת בנפרד. כדי להשביח את כישורי ההופעה ולהיות ברורה יותר בדבריה, נוטלת גוטמן שיעורי דיקציה שבועיים, שעלותם מוערכת בכ-100 דולר.

מגורים: גוטמן מתגוררת עם בעלה, צלם העיתונות זיו קורן, ועם שתי בנותיה ברחוב מזא"ה בתל אביב. "היא עבדה כמו נמלה חרוצה בשביל הדירה הזו", מספרים בתעשייה. הדירות בבניין הישן והמשופץ מרווחות (כ-160 מ"ר), ומאופיינות, בין השאר, בתקרות גבוהות. מחירן על הנייר בזמן הרכישה היה 330 אלף דולר, אך הדירה שופצה, ושוויה, מן הסתם, עלה.

אופציות: דוגמנית העל נושקת כבר ל-35, גיל גמלאות במושגי דוגמנות, ועדיין, כך נראה, בשיא כוחה. "היא השכילה לבנות תדמית מאוד מוצלחת, שמשלבת יופי, קריירה ומשפחה", אומר זאביק דרור, יחצן המתמחה בתחום האופנה, "והקריירה שלה מאופיינת בבחירות נכונות. היא הצליחה לפרסם מותגים שונים במקביל בלי שזה יפגע בה או בהם, ועדיין יש לה מה למכור". גוטמן עצמה כבר מפזרת רמזים על פרישה קרובה מדוגמנות, אבל בעולם האופנה מפרגנים. "אין ספק שעתידה לפניה", אומרים גורמים בענף, "היא התגלתה כהצלחה בתחום הטלוויזיה, והיא משתבחת עם הזמן".

"וכל זה לא סותר המשך הצלחה גם כפרזנטורית", אומרת רוקאווי. "אני בהחלט רואה אותה משיגה בעתיד קמפיינים שמנים ומכובדים, נניח לבנקים, מאלה שמכניסים לך 600 אלף דולר תמורת התחייבות לשלוש שנים". עם משמעת חמורה ויומיומית של אימונים גופניים, ובהם יוגה ופילאטיס, מצליחה גוטמן לשמור היטב על נכסיה". "

דף חשבון

50 אלף דולר שכר לעונה של קמפיין פרסום

200 אלף דולר הכנסה שנתית מוערכת מדוגמנות

150 אלף דולר חוזה טאלנט בערוץ 10

400 אלף דולר שווי מוערך של הבית

astar.nayer@gmail.com