פורטל "נענע 10" יוצא לדרך: ערוץ 10 השלים רכישת 50% מנענע מידי נטוויז'ן

שוויה של נענע לצורך העסקה נאמד ב-23 מיליון דולר " החברה החדשה צפויה לפעול גם בפלטפורמת התוכן בסלולר

לאחר כשנה של משא ומתן, ערוץ 10 השלים אמש (ג') את רכישת מחצית ממניות פורטל נענע מידי חברת נטוויז'ן. מעתה יחזיקו ערוץ 10 (50%) ונטוויז'ן (50%) בנענע, והיא תיקרא "נענע 10".

פורטל נענע במתכונתו הנוכחית ייסגר בעוד מספר חודשים, ואז תאוחד הפעילות האינטרנטית של ערוץ 10 - שכיום מסתעפת על מספר אתרי תוכן - לאתר "נענע 10". חדשות ערוץ 10 - שכיום נמצאות באתר וואלה - יעברו גם הם לנענע 10.

כפי שנחשף לפני מספר חודשים ב"גלובס", שוויה של נענע לצורך העסקה נאמד ב-23 מיליון דולר, כך שערוץ 10 רוכש את מחצית ממניותיה תמורת כ-11.3 מיליון דולר.

על פי הערכות, כרבע מהסכום ישולם על ידי ערוץ 10 במזומן, וכרבע נוסף מהסכום ישולם בצורת זמן פרסום בערוץ 10, שיוענק לחברה הממוזגת של נטוויז'ן וברק. המחצית הנותרת, כ-5.5 מיליון דולר, "תשולם" בדרך של זמן פרסום וחסויות של נענע בערוץ 10 וכן בתכנים.

כמו כן, הסכם התכנים בין ערוץ 10 לנענע מבטיח לנענע נגישות מלאה לתכני ערוץ 10 למשך שש שנים. בתום שש השנים תיעשה הערכה מחודשת על ידי ערוץ 10 ונטוויז'ן באשר לעלויות התוכן, וזאת כדי לקבוע מודל תשלום לשנים הבאות.

שיתוף הפעולה ב"נענע 10" יכלול, מלבד פעילות הפורטל, גם את פעילות אתר המסחר האלקטרוני "נענע שופס" ושותפות באתר האינטרנט "טיקט-נט". בנוסף לפעילותה בתחום האינטרנט, מתעתדת החברה החדשה לפעול גם בפלטפורמת התוכן בסלולר. כמו כן, צפויה החברה החדשה להפיק עבור חדשות 10 את מהדורות החדשות עבור הרדיו האזורי, שהופקו עד כה על ידי חדשות 10. בחברה מצהירים על הכוונות להתפתח לתחומים מגוונים בעולם התוכן האינטרנטי ולנצל את הקשר שיווצר בין מסכי הטלוויזיה, המחשב והסלולר.

מטרת החברה היא להתחרות על נתח הפרסום העולה בשוק האינטרנט, ולהפוך לשחקן מוביל בקרב הפורטלים בישראל באחוז החשיפה ובהיקף המכירות כאשר היעד היא תחרות מול YNET ו-וואלה.

עמי אראל, מנכ"ל נטוויז'ן-ברק-גלובקול ונשיא דסק"ש, אמר אתמול כי "שיתוף הפעולה בין נענע לערוץ 10 מיועד להניב את אחד מהפורטלים המתקדמים והנצפים ביותר באינטרנט בארץ. נענע 10 יעלה את רמת הטכנולוגיה שלו, צפוי להגדיל את היצע האינטראקטיביות של הגולשים והצופים, ויצור מדיום חדש המשלב בין זמינות מיידית לאיכות".

מודי פרידמן, מנכ"ל ערוץ 10, מסר כי "האסטרטגיה הכוללת של נענע 10 מתייחסת לפורטל כאל פלטפורמה משלימה ומשיקה לערוץ 10. האתר יאגד בתוכו כמות תוכן תקדימית, כשמטרת המהלך היא לאפשר לקהל לצרוך באופן שוטף את תכני הערוץ, ובנוסף לכך ליהנות מתוכן בלעדי שיהיה זמין רק באתר".