מתכון

סלט תותים ונענע

חומרים: חצי קילו תותים קטנים שטופים ומיובשים, שתי כוסות עלי נענע מופרדים, שטופים ומיובשים, לימון וחצי בשלים, 1 פלפל אדום חריף קצוץ דק, שלושת רבעי כוס פיסטוק קלויים, שליש כוס שמן זית עדין, 1-2 כפות סילן, מלח ים גס.

הכנה: חותכים את התותים לרבעים ארוכים. מערבבים עם מיץ הלימונים הטרי את עלי הנענע, הפלפל האדום החריף, שמן הזית והסילן. בוזקים מעט מלח ים גס. מוסיפים את הפיסטוקים, מערבבים בעדינות ומגישים.

סלט תותים וגבינת מוצרלה

חומרים: חצי ק"ג תותים שטופים ומיובשים, 2-3 כפות דבש, 2 כפות חומץ פטל, 3-4 כפות שמן זית עדין, חצי כוס עלי בזיליקום טריים מופרדים, 2 כדורי מוצרלה פרסקה, מלח ים גס, פלפל לבן גרוס טרי לפי הטעם.

הכנה: פורסים את התותים לאורכם לפרוסות דקות. מערבבים את חומץ הפטל, הדבש, שמן הזית, המלח והפלפל הלבן הגרוס. מוסיפים לפרוסות התותים שחתכתם, ומחכים מספר דקות. קורעים את המוצרלה לקרעים בעזרת האצבעות. מסדרים על צלחת הגשה. שופכים מעל קרעי המוצרלה את תערובת התותים המתובלים. בוזקים מלמעלה עלי בזיליקום טריים, ואוכלים מיד.

תותים במסקרפונה

חומרים: 1 סלסילה של תותים קטנים ומתוקים, 3 כפיות גדושות אבקת סוכר, חצי מקל וניל, 2 כפות דבש, 250 גר' גבינת מסקרפונה, 1 כפית גרידת לימון, 3 כפות יין קינוח איכותי ביותר.

הכנה: חותכים את התותים לפרוסות עגולות. משרים ביין הקינוח ובדבש כחצי שעה. מערבבים היטב את המסקרפונה עם אבקת הסוכר וגרגרי הווניל, שהוצאתם מהמקל בעזרת סכין חדה. מוסיפים את גרידת הלימון ומערבבים בעזרת מזלג הקצפה. מגישים את התותים בקערה, ומניחים מעל את מסקרפונה המוקצפת.