ראש עיריית פתח-תקווה נחקר בחשד למתן הטבות לחברת האוטובוסים דן

יצחק אוחיון נחקר אמש בחשד להפרת אמונים במתן זכויות בנייה לחברת דן שלא כדין * במקביל נחקר גם ממלא מקומו לשעבר, עו"ד סיני גלבוע

ראש עיריית פתח-תקווה, יצחק אוחיון, נחקר אמש (א') ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) של המשטרה, בחשד להפרת אמונים במתן זכויות בנייה לחברת האוטובוסים דן, שלא כדין.

במקביל נחקר אמש גם ממלא מקומו לשעבר מטעם ש"ס, עו"ד סיני גלבוע, בחשד לעבירות של שוחד והפרת אמונים. על-פי החשד, עו"ד גלבוע ייעץ לקואופרטיב דן כיצד לפעול מול ועדות התכנון והבנייה כדי להגדיל את אחוזי הבנייה במגרש שבבעלותו, תמורת טובות הנאה בסך כ-3.3 מיליון דולר.

לפי החשד, גלבוע נתן ייעוץ זה למרות שכיהן באותה עת כממלא-מקום יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

הפרשה נחשפה בדו"ח מיוחד של מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, שפורסם לפני כשנה וקבע כי גלבוע פעל תוך "ניגוד עניינים חמור וניצול של מעמדו הציבורי, השפעתו, סמכותו וקשריו בעירייה ובוועדה המקומית, כדי לקדם את עסקיו הפרטיים ולקבל טובות הנאה". עוד נאמר בדו"ח שראש העיר אוחיון וממלא-מקומו גלבוע עסקו בקידום תוכנית המיתאר של העיר, שכללה פינוי חניון של חברת דן והפיכתו לקרקע לבנייה.

גלבוע טען בפני משרד המבקר כי פעילותו היתה מקצועית בלבד, נועדה לקדם תוכנית שהיה בה אינטרס ציבורי ונעשתה בגלוי. אך הדו"ח מגלה, כי גלבוע הסתיר אשתקד מהוועדה לניגוד עניינים את קשריו עם דן, כאשר זו דרשה ממנו לפרט את עסקיו הפרטיים.

לינדנשטראוס העביר את ממצאי הדו"ח ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, שהורה על חקירת משטרה. אתמול נחקרו כאמור אוחיון וגלבוע וחשודים נוספים, והמשטרה ערכה חיפושים במשרדיהם והחרימה מסמכים. במשטרה אומרים כי צפויים להיחקר עוד מעורבים נוספים.