הגופים המוסדיים ממשיכים להגביר את מעורבותם בתחום התשתיות. ל"גלובס" נודע כי קבוצת הראל השקעות בראשות היו"ר יאיר המבורגר צפויה להעמיד מימון בהיקף של 200 מיליון שקל ל"כרמלטון", זכיינית פרויקט מנהרות הכרמל. המו"מ בין הראל לכרמלטון נמצא בשלב מתקדם והצדדים ממתינים לאישור המדינה. מדובר במימון של 15%-20% מהפרויקט שעלותו הכוללת נאמדת ב-1.2 מיליארד שקל. כחלק מתנאי המימון תקבל הראל אופציה להמיר חלק מהחוב למניות כרמלטון ובכך להצטרף כשותפה לפרויקט.
כרמלטון נמצאת בבעלות משותפת של אשטרום (55%) ושיכון ובינוי (45%). פרויקט מנהרות הכרמל כולל הקמת כביש אגרה מהכניסה הדרומית לחיפה ועד לכניסה הצפונית בסמוך לצומת הצ'ק פוסט.
הראל צפויה להצטרף לבנק דיסקונט ולהעמיד מימון בהיקף של 100 מיליון שקל לתקופת ההקמה של הפרויקט. בעקבות ההסכם, חלקו של בנק דיסקונט יירד ל-860 מיליון שקל. בנוסף, תעמיד הראל לכרמלטון הלוואה של עוד 100 מיליון שקל, במקום ההון העצמי שנדרש מבעלי המניות. כנגד ההלוואה יעמידו שיכון ובינוי ואשטרום ערבות חברה מלאה על מלוא הסכום.
את תחום ההשקעות הריאליות בנדל"ן בקבוצת הראל מנהל אייל דה-פאו. הראל היא אחד הגופים המוסדיים המעורבים בתחום מימון התשתיות. הקבוצה מחזיקה ב-20% ממניות סיטי פס, זכיינית הרכבת הקלה בירושלים, והיתה מעורבת גם במימון כביש הרוחב 431 ומתקן ההתפלה באשקלון. העמדת המימון לכרמלטון משתלבת באסטרטגיה של הראל להרחיב את הפעילות בתחום התשתיות, שכן מדובר בהשקעה בטוחה יחסית לטווח ארוך. כרמלטון החלה בעבודות להקמת מנהרות הכרמל לפני מספר חודשים, ואם לא יהיו עיכובים נוספים יושלם הפרויקט עד תחילת שנת 2010.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.