סקר "גלובס": ברק מוביל על איילון בסיבוב הראשון

כ-11 ימים לפני הבחירות ליו"ר מפלגת העבודה - אוהד ברק מוביל לראשונה על עמי איילון בפער של 2%, בסיבוב הראשון. בשבוע שעבר עמי איילון עדיין הוביל בפער קטן וככל שחולף הזמן נראה שאהוד ברק מתחזק ועמי איילון - מדדה במקום. כך עולה מסקר "גלובס-סמית", שנערך על ידי רפי סמית.

האווירה שברק מתחזק מתקבלת גם בתשובה לשאלה "מי לדעתך בסופו של דבר ינצח?" - כאשר 38% השיבו שברק ינצח, לעומת 25% בלבד, שציינו שאיילון ינצח (בשבוע שעבר - 34% ציינו את ברק כמנצח ו-30% את איילון). עדיין לא ברור האם הבחירות יוכרעו בסיבוב הראשון וזה תלוי בעיקר ביכולות הארגוניות של המועמדים, בעיקר של עמיר פרץ, שהוכיח את כוחו הארגוני בבחירות הקודמות.

נכון לעכשיו, נראה שאחוזי ההצבעה יעברו את ה-60%, כנראה בעקבות המאמץ הארגוני של כל אחד מהמועמדים. מסקר "גלובס-סמית" עולה, כי עבור אהוד ברק מתכוונים להצביע בסיבוב הראשון 35%, לעומת 33%, שצפויים להצביע עבור עמי איילון. עמיר פרץ מקבל, על פי הסקר, 15%; אופיר פינס - 9% ודני יתום - 2%. שיעור המתלבטים עומד על 6%.

לעומת הסקר שנערך בשבוע שעבר, ברק מתחזק ב-3% ואיילון נחלש בשיעור דומה. פרץ מתחזק ב-2%, פינס נחלש באחוז ויתום נחלש ב-2%. מסקר "גלובס-סמית" גם עולה, שברק סוגר את הפער מול איילון, גם במקרה של סיבוב שני. בתשובה לשאלה - לו היו מתמודדים רק עמי איילון ואהוד ברק, למי אז היית מצביע, השיבו 47% עבור איילון, לעומת 45% עבור ברק. 8% נוספים עדיין לא החליטו.

לעומת הסקרים הקודמים, שהתקיימו ב-9 במאי וב-14 במארס, ניכרת מגמה ברורה של סגירת הפער על ידי ברק. בסקר שהתקיים במארס קיבל איילון 59%, לעומת 36% שקיבל ברק. בסקר שהתקיים בשבוע שעבר איילון קיבל 53%, לעומת 39% לברק וכאמור, השבוע הפער הצטמצם ל-2% בלבד.

התחזקותו של ברק גם באה לידי ביטוי בהערכת 41% מחברי העבודה, כי עם ברק בראש, העבודה תקבל יותר מנדטים, לעומת 36% הסבורים, כי עם איילון העבודה תקבל יותר מנדטים - מהפך לעומת השבוע שעבר, כאשר אז 43% סברו שהעבודה בראשות איילון תקבל יותר, לעומת 37% שסברו, כי עם ברק העבודה תצליח יותר בבחירות. מהסקר גם עולה, כי 44%, תומכים בהישארותה בקואליציה, לאחר הפריימריס, לעומת 42% התומכים בפרישה. 14% נוספים לא הביעו דעה.