טקנומטיקס נמכרה ל-UGS - שנמכרה לסימנס; בישראל מבטיחים לעובדים: "לא יהיו שינויים"

סימנס רכשה את UGS ב-3.5 מיליארד דולר * בטקנומטיקס ישראל כבר עונים לטלפונים: "סימנס, שלום"

לפני כשנתיים, באפריל 2005, השלימה חברת UGS את רכישת טקנומטיקס הישראלית, עסקה עליה הודיעו החברות כבר בתחילת אותה שנה.

בעלי המניות של טקנומטיקס, בעיקר קבוצת דוברת, קיבלו 228 מיליון דולר במזומן, וטקנומטיקס סיימה תקופה של 11 שנים כציבורית. טקנומטיקס, שלה תוכנות לניהול תהליכי הייצור, נרכשה על-ידי UGS שמספקת תוכנות לניהול חיי המוצר. בימים האחרונים טקנומטיקס, שעדיין יושבת בהרצליה ומעסיקה מעל 100 עובדים, החליפה רשמית בעלים.

חברת Siemens AG סגרה בשבוע שעבר באופן רשמי את רכישתה של UGS תמורת 3.5 מיליארד דולר. סימנס הודיעה כי UGS תמשיך לפעול כיחידה גלובלית עצמאית במסגרת קבוצת האוטומציה של סימנס, כאשר את הניהול יקחו על עצמם אנשי סימנס. טקנומטיקס ישראל - שם כבר עונים לטלפונים "סימנס, שלום" - מנוהלת על-ידי ציון עמרם. עמרם מציין כי לא צפוי כעת כל שינוי מבחינת העובדים או הפעילות בהרצליה, עם החלפת הבעלים בסימנס, מאחר ש-UGS תמשיך לפעול כחטיבה עצמאית בסימנס.

ברכישה העקיפה של טקנומטיקס על-ידי סימנס ישנה סגירת מעגל, שכן ההיכרות של החברה הישראלית עם סימנס היא ארוכת שנים. בעבר סימנס הייתה לקוחתה, והיה להן שיתוף פעולה בתחום הפיתוח של מוצרים לרצפת הייצור. בשוק גם נשמעו לפני מספר שנים הערכות שסימנס עשויה לרכוש את טקנומטיקס ולהדק את שיתוף-הפעולה, אך בסופו של דבר זה לא התרחש, לפחות לא בצורה ישירה.