חברת סאן ההודית רוכשת את חברת התרופות תרו בעסקה בהיקף של כ-454 מיליון דולר

ההערכות בדבר העסקה פורסמו לראשונה ב"גלובס" * התאגיד ההודי ישלם כ-230 מיליון דולר במזומן לרכישת מניות והיתרה תשמש לכיסוי חובות תרו * סאן תעמיד לתרו מימון ביניים בהיקף של 45 מיליון דולר

חברת התרופות תרו , שנשלטת על ידי משפחות לויט ומורוס, תימכר במלואה לחברה הודית תמורת סכום של כ-454 מיליון דולר, כאשר שווייה הנוכחי של החברה הנסחרת ברשימת הפינק שיט בוול-סטריט הוא כ-180 מיליון דולר. התאגיד ההודי ישלם כ-230 מיליון דולר לרכישת מניות והיתרה תשמש לכיסוי חובות תרו. תאגיד סאן ישלם לכל אחד מבעלי המניות של תרו מחיר של 7.75 דולר למניה מחיר המהווה פרמיה של 27% על מחיר הסגירה של המניות ביום חמישי האחרון.

בנוסף לעסקה זו, הודיעו תרו וסאן פארמה כי הגיעו להסכם נוסף ונפרד לפיו יעמיד תאגיד התרופות סאן פארמה לחברת תרו מימון ביניים מיידי בהיקף של 45 מיליון דולר באמצעות רכישת 7.5 מיליון מניות רגילות של החברה.

סקר גולשי גלובס
מה דעתך על מכירת חברת התרופות הישראלית תרו לחברה הודית תמורת 454 מיליון דולר?
רגע עצוב. זה מה שנותר מ"טבע הקטנה"? אכזבה גדולה
כל הכבוד! עוד חברה ישראלית משובחת נמכרת במאות מיליוני דולרים

בית ההשקעות מריל לינץ' היה מעורב בתהליך המכירה כיועצים פיננסיים. תרו מחיפה מייצרת תרופות, משחות וקרמים בעיקר לטיפול בעור ובדלקות, וד"ר ברי לויט, היו"ר שלה, מחזיק יחד עם משפחת מורוס ב-45.6% מזכויות ההצבעה בחברה.

ברקע, משקיעה גדולה בחברה, פרנקלין טמפלטון, בעלת 9.5% ממניות החברה, ניהלה - ועדיין מנהלת - מאבק מול הנהלת החברה והדירקטוריון שלה, בטענה כי הללו מקפחים את זכויותיה; וכי יש להורות לחברה להתחיל לתת דין וחשבון לבעלי מניותיה, כולל ספרי החברה ודו"חות של הבודקים החיצוניים.

"אנו מרוצים על כי העסקה עונה על היעדים שהצבנו בפנינו להשגת ערך לבעלי המניות והיא ממצבת את תרו כפלטפורמה אינטגרלית לצמיחה בתוך קבוצת סאן", אמר ד"ר בארי לוויט, יו"ר מועצת המנהלים של תרו. "סאן היא חברת תרופות בינלאומית מכובדת מאד ובית מצויין לעובדינו ולמוצרינו. אנו מעריכים מאד את התמיכה שקיבלנו בחודשים האחרונים מהעובדים, הלקוחות והמוסדות הפיננסיים ומאמינים כי העסקה עם סאן תציב את תרו בנתיב ליציבות פיננסית וצמיחה בשווקים הבינלאומיים".

יו"ר מועצת המנהלים של סאן, דיליפ שנגבי, אמר: "אנו מצפים לעבוד ולהתקדם עם תרו ועובדיה.זוהי הזדמנות טובה עבור סאן ותרו לשיתוף פעולה ליצירת ערך נוסף ותוספת של ארגון בינלאומי המשלים את עסקיה של סאן. אנו מתכוונים לבנות על ההתמחות של תרו בדרמטולוגיה, תרופות גנריות ומוצרים ללא מרשם. עם התווספות 170 מדענים מוכשרים לצוות שלנו אנו צופים לגידול במספר בקשות האישור למוצרים בעלי מורכבות גבוהה".

בתוך כך מדווחת תרו כי מינתה את תומס אי. מק'קלרי, לתפקיד סגן נשיא וסמנכ"ל הכספים של החברה, מינוי שנכנס לתוקף מיידית. רון קולקר, סגן נשיא הקבוצה והמבקר של תרו כיהן כסמנכ"ל הכספים של החברה בתקופת הביניים מאז עזיבתו של סמנכ"ל הכספים הקודם באוקטובר 2006. קודם להצטרפותו לתרו כיהן, בין השאר, כסגן נשיא פיננסים בינלאומיים ומנהל חשבונות ראשי באייווקס.