רמון חזר לכנסת: "ביהמ"ש קבע כי אני יכול לחזור"

לאחר היעדרות של תשעה חודשים, שב היום (ב') חיים רמון לכנסת. רמון שהגיע לישיבת סיעת קדימה, אמר, כי "מבחינתי, הכנסת לא תהיה תחנה. אני חוזר לכנסת אחרי תקופה קשה ולא פשוטה, אבל בית המשפט אמר באופן חד משמעי, לאחר שדן בדברים, כי אני יכול לחזור לכנסת ולממשלה. כל השאר זה כבר דיון ציבורי".

באשר לקולות שנשמעו נגד חזרתו לחיים הפוליטיים, אמר רמון, כי "ישנם אנשי ציבור עם שיקולים ענייניים, ישנם אנשי ציבור עם שיקולים מפלגתיים וישנם אנשי ציבור עם שיקולים אישיים".

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, קיבל את פני רמון בפתח ישיבת הסיעה ואמר לו "ברוך הבא, התגעגענו אליך, לא היית פה הרבה זמן".

עם חזרתו של רמון היו מי שתקפו את הצעד. חברות הכנסת שלי יחימוביץ' (עבודה), לימור לבנת (ליכוד) וזהבה גלאון (מרצ), אמרו, כי "אף שהחוק אינו מונע מרמון לחזור לכנסת, לא ראוי שיכהן כשר, אחרי שהורשע בביצוע מעשה מגונה. הדבר עלול לשדר מסר קשה לנשים ולנערות נפגעות תקיפה מינית". ח"כ אריה אלדד (איחוד לאומי מפד"ל) אמר, כי "שובו של חיים רמון לפעילות בכנסת הוא אות קלון לבית הנבחרים. אוי לאותה בושה של כנסת שצריכה המלצות של שופט, כדי לדעת מה יש בו קלון ומה אין בו. מי שלא מבין שישיבתו של רמון בכנסת היא בושה - כנראה שאיבד את המצפון".

יו"ר סיעת העבודה, ח"כ יורם מרציאנו, דווקא בירך את רמון. "אם אני הייתי ראש הממשלה, הייתי מחזיר את רמון לתפקיד שר, מאחר שהוא פוליטיקאי טוב, איש ציבור טוב והוא האדם שיכול להחזיר למרכיבי הקואליציה את הדבר שחסר להם היום", הוא ציין.