לחנוק את עזה

להלן תוכנית פעולה ברצועה, ובשיאה ניתוק דלק, מים, חשמל וטלפונים

רוב מכריע של הציבור בישראל שואף לשלום ומוכן לוויתורים כואבים, לפחות בעיני אלה שדגלו בעבר בחלום ארץ ישראל השלמה.

כאשר אריאל שרון התנתק (ובדין) מעזה "עד הסנטימטר האחרון" ותכנן יחד עם אהוד אולמרט את ההתכנסות הגדולה, הם לא חלמו שעזה לא תתנתק מהם.

במקום להפוך את עזה (בסיוע בינלאומי) להונג-קונג של המזרח התיכון, עם נמלי ים ואוויר, עם כוח אדם מקצועי בעלות נמוכה שמסוגל להתחרות עם העולם כולו, תנועת החמאס הפכה את עזה לגיהנום.

במקום לייצר מחשבים, הם מייצרים טילים ויורים על שדרות. לו הייתה למנהיגי תנועת החמאס אחריות כלפי עמם ולו הם רצו בשלום אמת, הם היו יכולים בנקל לייצר בעזה "תקדים" היסטורי שהיה מקל על ישראל את מימוש החזון של שתי מדינות לשני עמים.

השיעור של עזה הוא לקח מר לגבי תוכנית ההתכנסות הגדולה ומאמצי השלום, שכן הציבור בישראל לא יתמוך (ובצדק) בתוכנית העלולה לסכן את תושבי מרכז הארץ ולמעשה את מרבית האוכלוסייה בישראל.

אם העם הפלשתינאי בעזה סר למשמעת של תנועת החמאס הוא כנראה לא הפנים שנצרים אכן אינה תל אביב, אבל שדרות היא תל אביב והפעם זו מלחמה על הבית. לא עוד כיבוש ולא עוד התנחלויות אלא מלחמה על עצמאותה וריבונותה של ישראל.

ישראל חזקה כדי להגיב בנחישות ובעוצמה על מנת שהעולם כולו יבין שכך פועלת מדינה ריבונית שעה שטילים נורים על תושביה. תמיד חשבנו שהעוצמה של ישראל היא חולשתה. הדברים היו נכונים, אולם משהושטנו יד לשלום והיא נדחתה בירי של טילים - הגיעה העת לפעול אחרת.

ומהו הפתרון? לא כניסה קרקעית ולא תקיפה אווירית אלא יצירת חנק. אם עזה לא חפצה בחיים ומסרבת להתנתק מאיתנו נתנתק מהם לעד, והפעם לא רק טריטוריאלית אלא בכל האמצעים העומדים לרשותנו.

יזמן נא ראש הממשלה את כל רשתות הטלוויזיה העולמיות ויודיע קבל עם ועולם על שלבי הטיפול במשבר שנוצר ואלה השלבים:

1. ממשלת ישראל מורה על הפסקת פעולות צבאיות כלשהן בעזה, בים, באוויר וביבשה.

2. ממשלת ישראל מזמינה את כל רשתות הטלוויזיה והתקשורת העולמית לשדרות, שם ישהו כאורחי הממשלה.

3. ממשלת ישראל לא תגיב על ירי של עד שבעה טילים מעזה לשטחה הריבוני של ישראל ותספוג את המהלומות ללא תגובה.

4. מאותה עת שנורה הטיל מספר שמונה, ממשלת ישראל תפעל על מנת לנתק את עזה ממערכות התשתית החיוניות של דלק, מים, חשמל וטלפונים, תמנע מאחרים לספק מערכות אלה לעזה ותורה על חידוש כל הפעולות הצבאיות הנדרשות לשם מניעת ירי של טילים.

במצב דברים זה יש יסוד להאמין כי החנק ישיג את מטרותיו, שכן תושבי עזה יחזיקו מעמד שבוע-שבועיים, חודש או חודשיים ולבסוף: הזעקה תהא גדולה ואפקטיבית - דבר שיחייב את קהילת העמים להתערב ולכונן מנדט בינלאומי בעזה תוך שיתוף של כוחות שיטור חזקים אשר יאפשר את מניעת ירי הטילים והשגת שקט לתושבי ישראל, את פיתוחה של עזה להונג-קונג של המזרח התיכון לטובת ולרווחת תושביה, ויצירה, כך יש לקוות, של תנאי אמת לחידוש תהליך השלום, ששני העמים כה נזקקים לו.

הכותב הוא עורך דין