הקרב על כביש 531 מתחמם: טר ארמה במו"מ להצטרף לשיכון ובינוי ואשטרום

עלות הקמת הכביש נאמדת ב-1.8 מיליארד שקל, אך היקפו הכספי גבוה יותר מאחר שיכלול גם הקמת קו רכבת לכפר סבא לאורך חלקו המערבי של הכביש מצומת רעננה ועד לחיבור עם כביש החוף

המכרז להקמת כביש רוחב 531 צובר תאוצה. ל"גלובס" נודע, כי חברת התשתיות "טר ארמה" מנהלת מו"מ להצטרף לקבוצת "דרך השרון" הכוללת את שיכון ובינוי ואשטרום בהתמודדות על המכרז בהיקף של 2.8 מיליארד שקל.

גורמים בענף התחבורה מעריכים כי הצטרפותה של טר ארמה לשיכון ובינוי ואשטרום צפויה לחזק את הקבוצה לקראת מועד הגשת ההצעות במכרז.

כביש 531 נחשב לאחד מכבישי הרוחב המרכזיים באזור המרכז. אורכו של הכביש כ-20 ק"מ והוא צפוי לקשר בין כביש חוצה ישראל במזרח באזור מחלף חורשים לכביש החוף (כביש 2) במערב באזור רשפון.

הגשת ההצעות למכרז צפויה במהלך הרבעון האחרון של 2007. למכרז המיון המוקדם ניגשו חמש קבוצות בהן קבוצת שפיר הנדסה והאחים רויכמן; שיכון ובינוי ואשטרום; קבוצת חוצה השרון הכוללת את ארנסון ואלקטרה; קבוצת הראל השקעות וחברת התשתיות רולידר ודניה סיבוס של אפריקה ישראל שצפויה להתמודד במכרז לבדה.

עלות הקמת הכביש נאמדת ב-1.8 מיליארד שקל, אך היקפו הכספי גבוה יותר מאחר שיכלול גם הקמת קו רכבת לכפר סבא לאורך חלקו המערבי של הכביש מצומת רעננה ועד לחיבור עם כביש החוף.

יצוין, כי הצטרפותה של טר ארמה תהיה מותנית באישורה של ועדת המכרזים לפרויקט בראשות סגן החשכ"ל, אבי דור. כחלק מהמאמצים לקדם את הפרויקט קבעו משרדי האוצר והתשתיות כי מענק ההקמה לזכיין יעמוד על 75%

מהיקף הפרויקט. מדובר במענק גבוה במיוחד עקב המורכבות שלו והעובדה שהכביש עובר בסמוך לישובים רבים.