ברכת הגומלת

ד"ר מרים אדלסון, אשתו של אדלסון, היא מומחית בעלת שם עולמי לגמילה מסמים

שלדון אדלסון נשוי בשנית, לד"ר מרים אדלסון, ישראלית לשעבר שגדלה בתל אביב. לשניהם יחד יש חמישה ילדים.

אדלסון למדה רפואה באוניברסיטת תל אביב, ובמשך שלוש שנים נוספות התמחתה ברוקפלר יוניברסיטי בניו יורק בהתמכרות. במשך השנים היא נהגה לצאת לתל ברוך, להיפגש עם זונות נרקומניות ולנסות לסייע להן. על המחקר שהיא עושה בתחום הגמילה באמצעות מתדון היא קיבלה לאחרונה, יחד עם המנחה שלה בתחום, מרי ג'ין קריק, תואר דוקטור של כבוד מאוניברסיטת תל אביב. כיום היא עומדת בראש שתי מרפאות לשיקום נפגעי סמים קשים, בתל אביב ובלאס וגאס.

אדלסון ורעייתו נפגשו במועדון חברתי בבוסטון, שאליו הוא הגיע לאחר גירושיו מאשתו הראשונה. שלמה פרץ, שהיה יועץ התקשורת שלו, מספר שמכר שפגש אותו במועדון בירר איתו אם הוא פנוי, והציע להכיר לו את הרופאה הישראלית. כמה שבועות אחר כך החלו השניים לצאת בקביעות.

ד"ר אדלסון, אז עדיין ד"ר מרים אוקסהורן, הייתה גרושה שהתגוררה עם שתי בנותיה בארצות הברית. הרומן בין השניים פרח, והוביל לטקס החתונה מעורר המחלוקת, בכנסת. את רוב זמנה מבלה מאז אדלסון בארצות הברית, אולם בני הזוג מרבים להגיע לישראל, כאן הם מחזיקים בשיכון בבלי פנטהאוז שהיה שייך בעבר לתד אריסון. הוא קורא לה "הרוח מתחת לכנפיי", והיא זו אשר הגתה את הרעיון להעתיק את ונציה, שבה בילו את ירח הדבש שלהם, לאתרי המלונות שלו. שניהם מחזיקים ב-65% מחברת לאס וגאס סאנדס, ששוויה כ-30 מיליארד דולר.

חברה של אדלסון, ד"ר אורנה אופיר, המנהלת הרפואית של אסותא, מספרת שהיא ממשיכה לנהל פרקטיקה רפואית וכן את המחקר בתחום המתדון, שבו היא נחשבת למומחית בעלת שם עולמי. בנוסף, הקימה מרפאה למחקר ולטיפול בנפגעי סמים ליד בית חולים איכילוב ומרפאה דומה בלאס וגאס, במתחם שבו גרו בעבר עובדי המלונות של אדלסון. באיכילוב יודעים לספר בהתלהבות על מרפאה דומה שהם מתכוונים לפתוח בראשון לציון.

לדברי אופיר, שלדון מסורה מאוד למטופליה, ומעורבת בכל שלב בטיפול ואחריו. היא מגיעה מדי כמה חודשים למספר ימים לישראל, ועוברת על תיקיהם של כל 300 המטופלים.

שתי בנותיה של אדלסון מתגוררות בחו"ל, וגם הן מגיעות לעתים תכופות לארץ. הבכורה, שמשמשת כעוזרת אישית של שלדון, מחזיקה דירה ברח' דוד ילין בצפון תל אביב. הבת השנייה רכשה לפני כחצי שנה, מיזם ההיי-טק אפי ארזי, שתי דירות במגדלי צמרת של אקירוב בצפון תל אביב, תמורת 12 מיליון דולר.