"וול סטריט ג'ורנל": רשות ני"ע פסקה - מרקורי תשלם קנס של 28 מ' ד' בגין הבקדייטינג

הטלת הקנס פותרת את הסוגיה שבה התחבטו חברי ה-SEC בחודשים האחרונים: האם להטיל עונשים על חברות בגין עבירות בקדייטינג

נציבות רשות ני"ע האמריקנית, ה-SEC, החליטה כי חברת מרקורי תשלם קנס בסך 28 מיליון דולר בגין פרשת הבקדייטינג של אופציות. כך מפרסמת היום המהדורה האינטרנטית של ה"וול סטריט ג'ורנל".

ה-SEC מאשימה את חברת מרקורי ו-4 ממנהליה לשעבר על סדרת הפרות הקשורות לתוכנית ארוכת טווח לבקדייטינג. בנוסף דווח כי הרשות הצהירה בבירור על כוונתה להעניש חברות שלמות, בנוסף ליחידים הנאשמים בעבירות בקדייטינג.

בנוסף הוטל קנס על Brocade Communication Systems (סימול: BRCD), אחת החברות הראשונות שנחשדו בבקדייטינג, בסך 7 מיליון דולר.

הטלת הקנס פותרת, למעשה, את השאלה האם חברי ה-SEC מאמינים כי על חברות לשלם על עבירות בקדייטינג. מזה מספר חודשים מתחבטת הרשות בשאלה עד כמה קשים יהיו העונשים אשר יוטלו על חברות שביצעו בקדייטינג, אם בכלל.

מרקורי הישראלית (לשעבר), שנמכרה בנובמבר האחרון לחברת HP תמורת 4.5 מיליארד דולר בעסקת המזומנים הישראלית הגדולה ביותר אי פעם, הודיעה בחודש ספטמבר האחרון כי הגישה ל-SEC הצעה לתשלום 35 מיליון דולר על מנת ליישב את פרשיית הבקדייטינג בה הסתבכה החברה, מבלי לאשר או להכחיש את ההאשמות. עד היום המתינה החברה לאישור נציבות ה-SEC שתכריע בענין.