המדינה תממן מחצית מעלות הקמת חדרי הביטחון במפעלים באיזור עוטף עזה

כך סוכם בין תעשיינים בעיר ומנכ"לי משרד ראש הממשלה והאוצר, המסיירים היום באיזור * במקביל יתקיים ביום ב' במשרד האוצר דיון במנגנון הפיצוי לבעלי העסקים באיזור

המדינה תממן מחצית מעלות הקמת חדרי הביטחון במפעלים באיזור עוטף עזה - כך סוכם בין תעשיינים בעיר ומנכ"לי משרד ראש הממשלה והאוצר, המסיירים היום באיזור. מדובר ב-70 חדרי ביטחון החסרים במפעלים.

במקביל, ביום שני יתקיים במשרד האוצר דיון במנגנון הפיצוי לבעלי העסקים באיזור עוטף עזה ובימים הקרובים תתבצע עבודת מטה כדי לתאם את הסיוע הכלכלי לשדרות בשנה הבאה, לאחר שהשנה ניתנים 150 מיליון שקלים לצרכים שונים בעיר, עקב המצב הביטחוני באיזור.

בדיקה של התאחדות התעשיינים מגלה כי רבע מאנשי העסקים שפועלים בשדרות ובסביבה העבירו בתקופה האחרונה את פעילותם למקומות אחרים ברחבי המדינה. עוד עולה מהבדיקה כי 150 עובדים נטשו את העיר בתקופה האחרונה, וכי מצבם של 40 מפעלים באזור החמיר משמעותית. 85% מהמפעלים מדווחים על ריבוי היעדרויות של עובדים בעקבות ירי הקסאמים.

בתוך כך נחתו היום בשטחי ישראל 2 רקטות קסאם: אחת הרקטות נחתה בקיבוץ, בתחומי המועצה האזורית שער הנגב - איש לא נפגע, אולם נזק נגרם למוסך, קרוב למקום נחיתת הרקטה. מוקדם יותר נחתה רקטה בקיבוץ ישראל בשער הנגב, גם במקרה זה לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לשטח חקלאי.

הבוקר הביעו גורמים בצה"ל שביעות רצון מהירידה היחסים בכמות הרקטות שנורו בימים האחרונים למערב הנגב. בנוסף, בשתי היממות האחרונות לא לקחו פעילי חמאס חלק בירי.