גלי צה"ל: מסתמן - עמי איילון ועמיר פרץ יודיעו בקרוב על שיתוף פעולה ביניהם

הערכות: איילון הבטיח לפרץ את תיק האוצר אם יתמוך בו בסיבוב השני מול אהוד ברק על ראשות העבודה

המתמודד על ראשות העבודה, עמי איילון, יוועד הערב (מוצ"ש) בפעם השלישית מאז סיבוב הבחירות הראשון עם עמיר פרץ, לדון בחבירת מחנה פרץ לתמיכה באיילון מול אהוד ברק בסיבוב הבחירות השני. השניים יסכמו את העניין והערב צפוייה לצאת מהפגישה הודעה רשמית בנושא.

מוקדם יותר היום התקשר אהוד ברק אל השר ראלב מג'אדלה והזמין אותו לפגישה הלילה או מחר, בניסיון לשכנע אותו ואת אלפי תומכיו להעביר את קולותיהם ממחנה פרץ למחנה ברק בהתמודדות הצפוייה מול עמי איילון. מקורביו של מג'אדלה מסרו כי הוא נענה להזמנתו של ברק.

פרץ ואיילון מכחישים: לא נחתם הסכם תיקים

הבוקר הוכחש על ידי מטות הבחירות של איילון ופרץ דיווח אשר פורסם באתר "מחלקה ראשונה" כי הושג הסכם בין השניים על חלוקת התיקים בממשלה, אם איילון ייבחר בסיבוב הבחירות השני ליושב ראש העבודה בתמיכתם של אנשי פרץ.

על פי ההסכם העקרוני, אילון ימונה לסגן רה"מ, שר בלי תיק וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, פרץ יקבל את האוצר ואבישי ברוורמן ימונה לשר בלי תיק, ובמקביל לאחראי רשות השידור. עם זאת, מקורבי השניים מוסרים כי השיחות נמשכות ופרץ עשוי להודיע רק מחר על תמיכתו באיילון.

מן הדיווח ב"מחלקה ראשונה" עולה כי ההסכם העקרוני הושג בידיעתו ובברכתו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט. על פי הסכם התיקים, תחום הביטחון יוחזר לידי מפלגת "קדימה". על פי ההערכות, אולמרט יעדיף את שאול מופז כשר הביטחון, בשל ניסיונו בתפקיד.

אולמרט שינה דעתו: תומך כעת באיילון

בהשפעתו של חיים רמון, תומך כעת אולמרט באיילון, זאת לאחר שהצטייר כתומכו של אהוד ברק. מהדיווח עולה כי אולמרט השתכנע כי אם יבחר ברק לראשות העבודה, הוא ישאף להקדים את הבחירות ולקיימן תוך זמן קצר, כדי להתמודד על ראשות הממשלה.