ברייטמן-אלמגור מקדמת מהלך: עו"ד יוכלו לעשות סטאז' בפירמת רו"ח

הפירמה אף פנתה לקבל חוות-דעת משפטית בנושא, וככל הידוע חוות-הדעת קובעת כי הדבר אפשרי חוקית - אך בסייגים שונים

פירמת ראיית החשבון דלויט-ברייטמן-אלמגור מובילה מהלך שיאפשר לעורכי דין להתמחות בפירמות רו"ח, באמצעות עורכי דין המועסקים בפירמות רוה"ח. כך נודע ל"גלובס". נודע כי דלויט-ברייטמן-אלמגור אף פנתה לקבל בנושא זה חוות-דעת משפטית, וככל הידוע חוות-הדעת קובעת כי הדבר אפשרי חוקית, אך בסייגים שונים.

לדברי רו"ח אילן בירנפלד, השותף המנהל של דלויט-ברייטמן-אלמגור, פירמות רוה"ח הגדולות כיום אינן למעשה פירמות רו"ח אלא מספקות מגוון של שירותים. לדבריו, לחלק גדול משירותים אלו יש היבטים חשבונאיים, כלכליים, מיסויים ומשפטיים. "דלויט כיום, במדינות רבות בעולם, היא כבר לא פירמת רו"ח, אלא פירמה רב תחומית שמספקת מגוון מאוד רחב של שירותים עסקיים. בהרבה מדינות בעולם המערבי נוכל למצוא בדלויט גם פרקטיקות של יועצים משפטיים, עורכי פטנטים", ציין בירנפלד.

לדבריו, "בפירמה כמו שלנו, דה-פקטו מועסקים לא מעט אנשים בעלי רקע משפטי, והעובדה שאנו לא יכולים לאפשר להם לבצע סטאז' אצלנו מעמידה בפנינו מגבלה. כיום אין לנו יכולת לתת להם פלטפורמה לעשות סטאז' אצלנו".

כאמור, חוות-הדעת שקיבלה הפירמה קובעת כי עקרונית אין מניעה חוקית לכך שעורך דין במשרד רו"ח יאמן מתמחים בעריכת דין. עם זאת, חוות-דעת קובעת סייג: יש מניעה לעשות זאת, כאשר המתמחה הועסק קודם לסטאז' במשרד רוה"ח בו הוא מבקש לעשות את הסטאז'.

לדברי בירנפלד, הסייג הזה יוצר מגבלה משמעותית, שכן מרבית המבקשים להתמחות בערכית דין במשרד הם רואי חשבון המועסקים בו, ושרוצים לשלב גם את השכלתם המשפטית. לטענתו, העובדה שהם לא יוכלו לעשות את ההתמחות בפירמה, תיצור לפירמה קושי לשמר אותם כעובדיה. בכוונת דלויט-ברייטמן-אלמגור להמשיך לבדוק את הנושא ולהוביל מהלכים לקידומו.